[Talk-cz] MTB mapa vyhledava trasy

Jan Bilak jan.bilak.osm na gmail.com
Čtvrtek Červen 13 00:59:35 UTC 2013

a) Jaké vlastnosti mají namáhavost a působivost? Tedy mám dva úseky cesty s
namáhavostí n_1 a n_2 a působivostí p_1 a p_2, jaká bude namáhavost n a
působivost p složené cesty z těchto dvou úseků? Součet, maximum, vážený
průměr s váhou délky úseku, ...?

b) Nějaké pojmenované profily mi dávají smysl, protože řekněme jízda na
horském kole a na silničním (pokud pominu, že jde o MTB mapu) je z principu
jiná a nelze dost dobře vyjádřit zmíněným vzorečkem.

c) Mě dává smysl mít možnost nastavit i další parametry (jako nějaké
"advanced settings"). Např. za žádných okolností nechci jezdit po silnici
vyšší třídy. Nebo naopak třeba chci jezdit pouze po kvalitních cestách
(asfalt apod.) a rozhodně nechci jezdit po nějaké lesní cestičce. Nebo
maximálně preferuji rovinatý terén a kvalita povrchu je pro mě druhořadá.
Jen bude vhodné nastavení předělat tak, aby bylo lépe pochopitelné pro
běžné uživatele. Naopak pro pokročilé uživatele podrobněji vysvětlit, jaký
to má vlastně dopad na algoritmus hledající cestu.

Honza