[Talk-cz] Fwd: Skoleni zakladu OpenStreetMap

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Úterý Květen 7 05:17:14 UTC 2013

> ehm, tento detailík mě zaujal ... a ty máš nějakou databázi, jak kterému
> zařízení věřit, či necháš každého bikera, aby předvedl kvality svého
> konkrétního kousku ze série čínských šuntů nejednotných parametrů oproti
> nějakému kalibračnímu zařízení?

Rad bych se takove databaze postupne dobral - zatim mam zkusenosti
jen s tim, co mam sam a vim, ze Garmin 60CSx (Sirf3) > Samsung S2 ~ Holux 1000C
vyrazne nejlip). A podle vhodnych kalibracnich geometrii by se to v pripade
znalosti zarizeni, ktere log generovaly, dalo prubezne pocitat a v ramci
OSM komunity si drzet databazi.

> já bych se prostě spolehl na to, že chyba je náhodná, a že zprůměrováním sta
> logů s chybou 50 nebo v lese i 200 m žádná míra, se dostaneme na přesnost v
> řádu metrů, která je při současné úrovni mapování více než dostatečná ...

Nicmene pokud bychom mohli delat vazene prumerovani, bylo by to IMHO
o poznani lepsi. A na to, aby ses z 200m dostal na metry, tj. rekneme
zlepseni 40x (tj. z 200m na 5m), potreboval bys cca 1600 mereni,
protoze smerodatna odchylka prumeru klesa s druhou odmocninou poctu
nezavislych mereni. A to je IMHO docela dost ;). Pokud bych bral do
uvahy jen zarizeni, ktera se bezne trefuji rekneme +-20m, tak
mi bude na tutez vyslednou presnost stacit 16 mereni. A to uz mi
prijde realisticke.

Petr