[Talk-cz] Fwd: Skoleni zakladu OpenStreetMap

Karel Volný kavol na seznam.cz
Úterý Květen 7 06:32:23 UTC 2013

> Rad bych se takove databaze postupne dobral - zatim mam zkusenosti
> jen s tim, co mam sam a vim, ze Garmin 60CSx (Sirf3) > Samsung S2 ~ Holux
> 1000C
> vyrazne nejlip). A podle vhodnych kalibracnich geometrii by se to v pripade
> znalosti zarizeni, ktere log generovaly, dalo prubezne pocitat a v ramci
> OSM komunity si drzet databazi.

hm, takže účelem je spíše něco jako "co si koupit příště podle reálných
zkušeností"? :-)

> Nicmene pokud bychom mohli delat vazene prumerovani, bylo by to IMHO
> o poznani lepsi. A na to, aby ses z 200m dostal na metry, tj. rekneme
> zlepseni 40x (tj. z 200m na 5m), potreboval bys cca 1600 mereni,
> protoze smerodatna odchylka prumeru klesa s druhou odmocninou poctu
> nezavislych mereni. A to je IMHO docela dost ;). Pokud bych bral do
> uvahy jen zarizeni, ktera se bezne trefuji rekneme +-20m, tak
> mi bude na tutez vyslednou presnost stacit 16 mereni. A to uz mi
> prijde realisticke.

ach ti matematici ... samozřejmě, aby se mohlo říct "tady to je, +- 5 metrů",
tak při daných parametrech stovka měření nestačí - jenže v realitě mapování v
lese bohatě stačí informace "tady to _asi_ je", poněvadž stejně kdo tam půjde,
a bude mu to ukazovat třeba +- 20 metrů, nebude schopen posoudit, jestli těch
10 m vedle je chyba jeho přístroje nebo chyba mapy

krom toho, těch 200 m jsem si vytáhnul z palce levé nohy, čili počítat něco
přesně z nepřesných vstupů je víme na co

a naokraj, nerad bych se dočkal situací, jako že třeba moje GPS, která pracuje
stylem, že se buď trefí +- 2 m, anebo je úplně v pr..., bude dík tomu, že tato
vlastnost je o ní známa, zařazena v nějaké horší kategorii, a při tom vážení
to prohraje se špičkovým přístrojem, který zrovna nebude "mít svůj den" a taky
sekne něco úplně mimo, takže výsledek v mapě bude rovněž mimo - reálný příklad
takové situace mě napadá umístění Vikštejna na hrady.cz ... "realita nás
nezajímá, drahý přístroj má pravdu", viz diskuse:
http://www.hrady.cz/index.php?OID=320&PARAM=5 (umístění už opravili, patrně po
vícerých stížnostech že hrad nestojí v řece či kam to původně vycházelo)

K.