[Talk-cz] Turistické známky

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Květen 30 12:45:07 UTC 2013

---------- Původní zpráva ----------
Od: Milan Vancura <milan na ucw.cz>
Datum: 30. 5. 2013
Předmět: Re: [Talk-cz] Turistické známky

"On Wed 29-05-13 23:17:22, Marián Kyral wrote:
> Relace)
> type=checkpoint
> checkpoint=tourism
> checkpoint:type=tourist_stamp
> name=3. Karlova Studánka
> checkpoint:category:cz=Jeseníky
> checkpoint:sales_point:1=Infocentrum Impuls, 793 24 Karlova Studánka 59
> checkpoint:sales_point:web:1=http://www.k.studanka.cz
> checkpoint:sales_point:2=Občerstvení U vodopádu, Karlova Studánka
> checkpoint:sales_point:web:2=http://www.kstudanka.cz
> checkpoint:sales_point:3=Lázeňský dům Libuše - recepce, Karlova Studánka
> [...]

Zdravím,

mně se to s těmi dvojtečkami nelíbí. Vždyť je to relace a relace je tu od
toho,
aby měla členy, ne? Tak proč to nahrazovat spoustou dvojtečkovaných
atributů?
To bych chápal maximálně jako FIXME. A ve výsledku by objekty (výše tedy
Infocentrum Impuls, Občerstvení U vodopádu, Lázeňský dům Libuše...) měly být
členem relace, s typem "sales_point".

Milan Vančura
"

No to mělo. Ovšem nějak tam ta data potřebuji napoprvé dostat abych následně
mohl přiřadit (vytvořit) další členy relace. A stejně, pokud všechny tyto
body převedu na skutečné objekty a zařadím je do relace, potřebuji je nějak
identifikovat s ohledem na předpokládané aktualizace.

Prodejní místa se můžou změnit, website se může změnit. Potřeboval bych
nějak identifikovat nově přidaná nebo smazaná prodejní místa. Pokud budu mít
klíč checkpoint:sales_point:1 tak není problém zjistit, jestli se něco
změnilo, nebo ne. Ovšem pokud budu mít x členů relace s rolí "sales_point"
tak nevím jak poznám, který člen odpovídá "Infocentrum Impuls, 793 24
Karlova Studánka 59". No a pokud se infocentrum přestěhuje a bude tam nově
třeba "... Karlova Studánka 77". tak už to vůbec nepoznám.

Muselo by to být nějak zakódováno přímo u daného prodejního místa, třeba ref
=TSCZ:3:SP1, ale to by zase mohlo kolidovat s už existujícím ref. Stejně pak
ale musím mít možnost poznat, že se třeba změnila adresa. A to buď tak, že
tam bude celý řetězec ("Infocentrum Impuls, 793 24 Karlova Studánka 59"),
nebo nějaký hash (třeba md5) či kontrolní číslici. A totéž musí být i pro
web adresu (pokud existuje). To ale znamená, že jak ref, tak i hash pro
jméno a website musí být přiřazeno danému objektu. A musí to být přiřazeno
ručně -> práce navíc a dají se v tom udělat chyby. A třeba spočítat hash asi
každý neumí. Navíc se pak kdokoli může rozhodnout, že ty podivné tagy se mu
nelíbí a smaže je -> update skript to bude hlásit jako nový objekt.

Nějaký nápad?

Marián

"