[Talk-cz] Turistické známky

Milan Vancura milan na ucw.cz
Čtvrtek Květen 30 15:01:05 UTC 2013

On Thu 30-05-13 14:45:07, Marián Kyral wrote:
> No to mělo. Ovšem nějak tam ta data potřebuji napoprvé dostat abych následně
> mohl přiřadit (vytvořit) další členy relace.

Tomu rozumím, proto jsem navrhoval FIXME. Ale ještě lépe to udržovat mimo a
nezaplevelovat mapu. Pak by se totiž mohlo snadno stát, že nějakou dobu bude
malé procento převedeno na skutečné objekty a renderery už začnou brát data z
FIXME tagů - a bordelbude dokonán.

> A stejně, pokud všechny tyto body převedu na skutečné objekty a zařadím je do
> relace, potřebuji je nějak identifikovat s ohledem na předpokládané
> aktualizace.

Jasně. O důvod víc to držet mimo, pro ostatní dostupné třeba přes wiki, ve
formátu pro to vhodném, třeba s těmi identifikátory, jak o nich píšeš níže.

> Prodejní místa se můžou změnit, website se může změnit. Potřeboval bych

Tak website a jiné atributy jsou záležitostí toho objektu, do toho se nemusí TZ
míchat.

> nějak identifikovat nově přidaná nebo smazaná prodejní místa. Pokud budu mít
> klíč checkpoint:sales_point:1 tak není problém zjistit, jestli se něco
> změnilo, nebo ne. Ovšem pokud budu mít x členů relace s rolí "sales_point"
> tak nevím jak poznám, který člen odpovídá "Infocentrum Impuls, 793 24
> Karlova Studánka 59". No a pokud se infocentrum přestěhuje a bude tam nově
> třeba "... Karlova Studánka 77". tak už to vůbec nepoznám.

Tady nerozumím té argumentaci: jako že nebude tak snadno dostupná třeba adresa?
Protože jinak v těch atributech nevidím žádnou výhodu. Akorát musíš navíc řešit
pořadí a jeho změny. Takže souhlasím s tebou, že by bylo nejlepší vymyslet
nějaký systém identifikátorů ("ID") a ten přiřadit členům relace, aby pro
příště bylo snadné poznat, jestli se změnil objekt nebo ne. Rozhodně bych do
toho identifikátoru nezapočítaval nic jako website z důvodů uvedených výše.
Asi to chce promyslet víc pečlivě, ale přijde mi to rozhodně jako krok správným
směrem. Vyrábět v OSM seznamy pomocí dvojteček je fakt nestandardní a jde to
proti datovému modelu.

Milan