[Talk-cz] Opravdu není žádná shoda o adresních bodech?

Dalibor Jelínek dalibor na dalibor.cz
Pátek Říjen 4 14:31:16 UTC 2013

Ahoj,

prosím, neuraž se, ale tvoje odpověď mi teda vůbec nepomohla.

Moje původní otázka byla, jestli je nějaká shoda na tom, jak se mají adresy kreslit do OSM.

Archiv talk-cz jsem prolejzal a skutečně je tam toho napsáno hodně,

ale že bych našel informaci, jaký je preferovaný způsob, to teda ne.

Přijde mi škoda, že, pokud teda shoda vůbec je, to někdo nenapsal na wiki, aby v tom bylo jasno.

Primárně nechci nic zlepšovat, ale prostě bych jen chtěl data do mapy přidávat,

tak aby to bylo co nejúčelnější. A odpověď na otázku jestli mám adresu

dávat radši jako:

-          samostatný bod na místo určené v KM nebo RÚIAN

-          bod v cestě obrysu domu, pokud možno na vchod

-          přímo do obrysu domu

jsem prostě nikde nenašel.

Dost pochybuju, že mi odpověď přímo poskytne tebou doporučované studium GIS a možností překryvných analýz.

Zkoumal jsem, co je vlastně v RÚIAN a došel jsem k závěru, možná zcela mylnému,

že nakonec v KM i v RÚIAN jsou adresy jen jako body, byť možná RÚIAN obsahuje

i vektory budov.

Vůbec nechápu, co máš na mysli touhle větou

> Systém adresních bodů (jakož i budov) už mimo OSM někdo vymyslel, udržuje ho a z 99% bude vždy naším jediným zdrojem RUIAN/KM. Dnešní využití těchto dat v OSM je jemu podobné a tento systém je pro nás dost dobrý

Chápu, že tím asi myslíš, že budeme vždy vycházet z těchto dvou zdrojů,

ale myslíš tím, že teda máme používat pro adresy body v místech, kde jsou v RÚIAN a v KM?

Nebo tím chceš říct úplně něco jiného?

Díky za upřesnění.

Zdraví,

Dalibor