[Talk-cz] Změna ve vykreslování tramvají na silnici (?)

Jan Martinec jan na martinec.name
Pondělí Srpen 18 21:01:32 UTC 2014

>       >> Podle toho co vím, tak na cestách s kombinací highway+railway mapnik nově
>       >> vykresluje highway NAD railway. Jinak se nic nezměnilo.
>       >>
>       >> Dle wiki jsou povolené oba způsoby tagování, ale doporučuje se ten se
>       >> zvláštními
>       >> cestami pro highway i railway.
>       >>
>       > To dává smysl tam, kde jde o oddělené cesty (nebo alespoň oddělené pruhy);
>       > ale oddělovat tramvaj od zbytku silnice např. v Křižovnické v Praze smrdí
>       > mapováním pro konkrétní renderer.
> [...]

Pořád tomu nerozumím: přesto, že oba způsoby jsou možné ("doporučuje se
ten se zvlášť cestami"? to jsem na wiki nenašel, možná špatně hledám), a
ten současný není chybný v ničem jiném, než že ho teď nejběžnější
renderer zobrazuje blbě, tak je potřeba ho předělat, aby se to v mapniku
renderovalo pěkně? Jak tahle práce navíc _není_ úprava pro konkrétní
renderer, a k čemu ještě _dalšímu_ je to dobré? Fakt netrollím a snažím
se to pochopit, ale nedaří se mi to. Nebo tomu rozumím blbě a mapnik je
nějak výjimečný?

Koukám na pražskou tram síť, a možná by si zasloužila přemapovat _v
místech, kde vede odděleně od silniční_, zejména u zastávkových ostrůvků
(jeden příklad za všechny: "Švandovo divadlo"); to je ale úplně jiný
šálek červů než "překreslíme 150 km tratí, a budeme doufat, že se
vývojáři mapniku zítra nevzbudí s dalším Geniálním Nápadem, který si
vyžádá opětovné přepracování."

(Pokud už to bude někdo mocí mermo přemapovávat, nestálo by za to
zmapovat každou kolej zvlášť? Zrovna v Praze by to neměl být až takový
problém, drtivá většina tratí je dvojkolejná...)