[Talk-cz] Zahrady u RD jako leisure=garden

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Úterý Srpen 26 16:46:19 UTC 2014

Dne 26.8.2014 17:22, Karel Volný napsal(a):

> zdar,

> že je to "zahrada" je víceméně ok, ale ...

> ... proč se nemůže tagovat garden=něco?
>
> jestli jsi tu diskusi sledoval, mohl bys to prosím nějak stručně shrnout?

Ten hlavní problém je, že jakmile se nějaký tag dostatečně zažije pro
určitý objekt, tak je prakticky nemožné to změnit - je v presetech
editorů, kde jsou na něj lidi zvyklí, renderuje se v mapách... Je možné
snést milion naprosto racionálních argumentů, proč ten tag pro ten
konkrétní případ není úplně to pravé, ale stejně to nic nezmění, lidi
jej prostě budou dál používat (a to není jen případ zahrad okolo RD).
Prostě význam tagů je v OSM primárně definován tím, na co jej lidi
používají.

> ale tož to je tak trošku začarovaný kruh, je snad potřeba s něčím přijít,
> začít to aplikovat, pak se toho chytnou ostatní, a ne koukat, co se používá,
> abychom se podle toho řídili, když se zatím nic nepoužívá, a nejbližší
> aproximace co se dá potkat je pěkná blbost ('Taky mně
> osobně vadila nemožnost odlišit zahrady okolo RD od těch "pravých" zahrad' ...
> +1)

Momentálně existují dva aspoň trochu používané způsoby pro odlišení
soukromých zahrad okolo domků - garden:type=residential (původně můj
návrh vzniklý jako reakce na debatu v tagging listu) a
garden=residential (afaik v podobné době vzniklý tag používaný hlavně v
Německu). Podle globálního taginfo jsou oba tagy v databázi řádově na
tisícovkách objektů, vs. sta tisíce objektů s leisure=garden.

Když jsem podobné oblasti se zahrádkami editoval, tak jsem přidával i
garden:type, pokud vás toto odlišení trápí stejně jako mě, tak
doporučuju začít tento tag přidávat. Lepší radu asi teď nemám.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk