[Talk-cz] Kontrola a doplnění ulic

Jan Martinec jan na martinec.name
Čtvrtek Srpen 28 10:50:57 UTC 2014

Dne 28.8.2014 v 12:09 Marek Chlup napsal(a):
> Ahoj.
>
> Jsem jen občasný přispěvatel a OSMi jsem neznal. Děkuji za info.
>
> Již jsem se párkrát a nyní i znovu s užitím OSMi setkal s problémem
> velkých a malých písmen v názvech ulic. Například v Olomouci je ulice:
> "Na Střelnici"
> To je pojmenování ulice v OSM. OSMi však zde červená asi proto, že
> adresní body mají:
> "Na střelnici"
>
> Díval jsem s do jiných map:
> Google mapy: Na střelnici
> Seznam mapy: Na Střelnici

> [...]

Ahoj,
přesně tak - konečně i ÚJČ píše "Některé obecní, městské úřady a magistráty
stále setrvávají u staršího způsobu psaní, zejména pokud jde o předložková
spojení (viz bod 2.1). " a mapa by měla reflektovat realitu, ne Pravidla českého
pravopisu.

Nicméně: ten problém s adresami ale je větší: velká a malá písmena bych
považoval za ne-problém, to funguje při vyhledávání téměř všude (takže bych to
neřešil a považoval za false positive); ale co se zkratkami? Třeba celý úsek
podél Mariánských hradeb v Praze: ulice má name="Na Baště svaté Ludmily",
zatímco adresní body "Na Baště sv. Ludmily".

Tedy dotaz do pléna: má smysl řešit takové (významově rovnocenné) rozdíly?
(Případně, pokud ne: lze v OSMi něco označit jako "fixed: false positive"?)

Honza "Piškvor" Martinec