[Talk-cz] Posunutá mapa?

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Prosinec 1 08:41:00 UTC 2014

---------- Původní zpráva ----------
Od: Lukas Gebauer <gebylist na mlp.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 1. 12. 2014 8:51:16
Předmět: Re: [Talk-cz] Posunutá mapa?

"> Záleží, jaký editor byl použit. Mám pocit, že ID a Potlach posunutí
> vůbec neřeší (teď už možná jo).

Tak ID posunuti umi resit. Otazka spise je, kolik lidi si tim lame
hlavu?

Ba co hur, kdyz uz si s tim clovek lame hlavu a chce si to posunout,
jak pozna spravne posunuti? Podle ceho to srovnat?

(To neni jen akademicka otazka, jako prilezitostneho prispevovatele
mne fakt zajima, jak to nejlepe srovnat?)
"

Ideálně podle Katastrálních map. Ale i tady je potřeba dávat bacha - ne vždy
jsou KM zcela přesné. Záleží, jestli už na daném území proběhla
digitalizace, nebo ne. Navíc ve zdigitalizovaných mapách je možnost zapnout
si barvy. Zelená znamená ověřené hranice, červená neověřené - mohou být po
ověření zpřesněny. Viz: http://sgi.nahlizenidokn.cuzk.cz/Marushka/HTML/
Napoveda-grafika.pdf - strana 8 a 9.

A pokoušet se srovnávat dle nějaké cesty klikatící se skrz les není dobrý
nápad. Tam to prostě sedí málokdy.

Pokud není území zdigitalizováno, tak srovnání možné není - KM mohou být
taktéž posunuty.

A i když se povede vrstvy srovnat, tak kousek dál to zase může být jinak.
Problém bývá, pokud jde hranice skrz obci. To pak vede cesta a najednou o
pár metrů uskočí. Pak je třeba znova srovnat a hlavně dávat pozor při
editaci, aby člověk omylem neupravil tu druhou, posunutou, část obce.

Lukas Gebauer.

http://synapse.ararat.cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.
http://geoget.ararat.cz/ - Geocaching solution