[Talk-cz] Osmose Česká republika

Martin Švec - OSM osm na maatts.cz
Pondělí Prosinec 8 20:47:36 UTC 2014

Dne 8.12.2014 21:18, Marián Kyral napsal(a):

> A vzhledem k tomu, že to má stejné podmínky užití, jako prohlížení KM, tak by to mohla být i
> pravda. No to by byla bomba.
>
> http://geoportal.cuzk.cz/Dokumenty/Podminky_sluzby_CUZK.pdf

Lehce jsem podmínky prolítnul, když tu Petr Vejsada nadhodil dotaz v souvislosti s poloha.net. A
coby neprávník si vůbec nejsem jistý, jak to s používáním WMS je.

Na ukázku:

* Podmínky užití - zpoplatnění služby: Žádné podmínky neplatí. :-))

* Omezení přístupu - Opětovnému využití dat zpřístupněných službou pro obchodní účely je zamezeno
začleněním ochranných znaků (copyright ČÚZK). ...vyplývá z toho něco?

* PDFko se odvolává na vyhlášku č. 103/2010. Z té právničiny mi přišlo, že není dovoleno skoro nic.

* http://geoportal.cuzk.cz/Dokumenty/podminky.html, Podmínky poskytování a užití prohlížecích
služeb: Bezplatně poskytované prohlížecí služby nejsou určeny ke komerčnímu užití a podléhají
autorsko-právní ochraně zákona č. 121/2000 Sb. Pro jejich šíření, reprodukci v původní či pozměněné
podobě i nekomerčního charakteru, je nutný písemný souhlas ZÚ. .... tohle už je dost konkrétní.

* http://www.mail-archive.com/talk-cz@openstreetmap.org/msg08077.html ... jasné zamítnutí ZÚ/ČÚZK z
roku 2012 pro účely obkreslování v OSM.

Mně z toho vychází, že se do WMS můžeme dívat pro soukromou potřebu, ale nesmíme je dál šířit nebo
obkreslovat.

Možná by mohl někdo zběhlejší v právech a licencích znovu naťuknout ČÚZK. Třeba mezitím změnili
právničku :-) Ortofoto jako zdroj v JOSM by byl naprosto super.

Martin