[Talk-cz] Osmose Česká republika

Petr Souček soucekp na atlas.cz
Čtvrtek Prosinec 18 19:57:23 UTC 2014

Dobrý večer,

Ad Jevany, Kozojedy, Vyžlovka a Stříbrná Skalice Praha-východ) prověřím u
kolegyně, aby na příslušné editory zapůsobila.

Souhlasím s Vámi, že v RÚIAN je adres (obecně údajů) spíše víc než míň. Ono
to vychází z podstaty věci.

Pokud neexistuje adresní místo v RÚIAN, tak se nepřihlásíte k trvalému
pobytu, nezaložíte firmu na dané adrese, prostě ta adresa z pohledu
státní/veřejné adresy neexistuje. V tomto případě nakonec editora "donutíte"
a adresní místo v RÚIAN založí.

Bohužel ve druhém případě, pokud adresní místo v RÚIAN existuje, ale v reálu
neexistuje, tak to nikomu až tak nevadí ... bohužel :-( ... snad jedině v
případě, kdy má někdo na pozemku evidován SO, na který si chce vzít
hypotéku, tak ho chce vymazat z RÚIAN, potažmo z ISKN. V jiných případech to
nikomu až tak nevadí ... neříkám, že to je správně, ale je to tak!

Pokud jde o to, jakou lokalitu zvolit pro testování tohoto skriptu, tak Vám
pošlu statistiku rozdílů evidovaných staveb v ISKN a ISÚI. Tam, kde jsou
největší problémy, si určitě vyberete.

Petr Souček

-----Original Message-----
From: Petr Vejsada [mailto:osm na propsychology.cz]
Sent: Thursday, December 18, 2014 6:00 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] Osmose Česká republika

Ahoj,

já mám skript, který proleze dané území či celou republiku a vyhází adresy,
co jsou v OSM a nejsou v RUIAN. Pokud usoudíme, že v RUIAN (téměř) nic
nechybí, můžu ho pustit na dohodnutém území. On se tedy používá při importu,
jenže začal se používat s ostatními vychytávkami, jako je určování správné
polohy AM, až někdy ke konci toho hlavního importu.

Skriptu nevadí, když AM v RUIAN nemá geometrii. Funguje to cca tak, že udělá
párování RUIAN->OSM tak, jak se to při importu dělá a co v OSM zbyde, to
probírá jeden po druhém a hledá k tomu příslušné AM v RUIAN. Když nenajde
(OPRAVDU nenajde, snaží se najít opravdu intenzivně), tak tu adresu z OSM
vyhodí. Tak jestli máš tip na nějaké území, kde je hodně takových chyb,
můžeme to vyzkoušet. Zkušenosti jsou takové, že v RUIAN je adres spíš
nadbytek ;-).

Taky je možné udělat na daném území upřesnění polohy adres - dělalo by se to
tak, že by se provedl reimport, ovšem bez přidávání nových adresních bodů.
Přidávání nových bodů by způsobilo import těch duplicit typu 35 x 5035.

Apropó co Jevany, Kozojedy, Vyžlovka a Stříbrná Skalice Praha-východ? Občas
se na to podívám a stále je tam nezdravě velké množství duchů uvnitř budovy,
takové ty chyby typu číslo 5 a 5005.

Dne Čt 18. prosince 2014 17:04:20, Kasparek Tomas napsal(a):

> Jinak jsem zacal premyslet, ze bych na jare zkusil udelat nejakej
> workshop pro zacinajici mapery v Brne, oprava chyb v JOSM z osmose,
> pripadne TODO budovy apod jsou asi vyborny material na to neco zkusit.

a co CZ ruletu?

--
Petr