[Talk-cz] Tracer plugin - ruian update

Dalibor Jelínek dalibor na dalibor.cz
Pondělí Únor 3 15:08:53 UTC 2014

Ahoj,
tak jsem se konečně dostal k otestování RUIAN Traceru
a dovolil bych si pár pozámek a dotazů.

Za prvé - líbí, moc líbí, bude to můj kamarád. ;-)

Pro zajímavost bych rád věděl, co je příčinou, že to tak úplně
nesedí na obrázek z katastrální mapy. Rozdíly jsou, tam kde jsem to zkoušel,
asi jen v centimetrech, ale proč to není úplně přesně?
Je to chyba digitalizace KM do RUIAN, nebo je to droboučká
chybička při přepočtu do jiné kartografické projekce?
(Posun, co máš v Nastavení tomu nepomůže, protože ten objekt
je prostě jinak velkej.)

Navrhoval bych, aby když měníš tag source u již existujícího domu
a pokud tam je cuzk:km, tak to vynechat a dát tam jen cuzk:ruian.
Přece jen tím, že domem pohneš na nové souřadnice, tak už tam
ta vazba na cuzk:km není.
Možná by obecně ten tag source měl být nahrazen jen cuzk:ruian,
protože nedokážu vymyslet nějaký důvod, kdy by mělo smysl původní
source zachovávat. Někdo jiný ví?

V Nastavení máš překlep, mělo by tam být behaviour.
A objects by asi mělo být object's nebo objects'.
To jsou největší chyby, co jsem našel. ;-)

Myslím si, jak už víš z privátních mailů, že by bylo fajn otagovat ty budovy
podle RUIAN mnohem více. ;-)
- building=type - nenašel jsem, páč jsem nešikovnej, ve zdrojácích nějakou tabulku, jak se rozhoduješ pro hodnotu tagu building.
  Můžeš mě nasměrovat, kde to je?

Mohlo by se přidávat i
- building:levels (počet podlaží z RUIAN)
- building:flats (počet bytů, je-li v RUIAN)
- klidně bych přidal i přímé URL na http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/25286358
- a dokonce, možná pro někoho kontroverzně, bych přidal i adresní tagy (addr:country, addr:city, addr:place, addr:*number )

Tady bych to asi měl odůvodnit. Původně jsem byl skalním zastáncem teorie,
že adresní body by měly být jen v bodech. Vycházel jsem z toho, že jsem byl
přesvědčen, že jejich hlavní zdroj, tedy KM a RUIAN, je jako body mají
a proto budoucnost je v "bodech".
Teď ale vidím, že číslo popisné/evidenční je vlastnost domu, tedy té cesty.
Je to koneckonců logické, protože to číslo je přidělováno domu, ne bodu.
A taky je vedeno v RUIAN jako vlastnost stavebního objektu.
Adresní bod z RUIAN je pak opravdu bod, který navíc obsahuje PSČ
a číslo orientační (je-li přiděleno).
Takže by se mi zdálo vhodné i logické, aby se ta informace vlastně zadávala
dvakrát. Jednou k cestě domu jen číslo popisné/evidenční a to k celému domu.
A pak, jsou-li definované adresní body, tak znovu na body, které by bylo ideálně
mít ručně posunuté nad vchody, které jsou těmi čísly orientační označené.
Je mi jasné, že je se tím vnáší do OSM nějaká data navíc, ale nemyslím, že by
to mělo nějak zásadně vadit. Navíc se může stát, a stává se, že existuje
adresní bod s jiným číslem popisným, než má v RUIAN budova. Pak nevím,
co mám vlastně tagovat a takhle bych tam otagovat oboje i s příslušným
odkazem ref na RUIAN databázi.
Co myslíte? Něco jsem přehlédl?

Zdraví,
 Dalibor