[Talk-cz] Tracer plugin - ruian update

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Únor 3 21:11:03 UTC 2014

Dne 3.2.2014 16:08, Dalibor Jelínek napsal(a):
> Ahoj,
> tak jsem se konečně dostal k otestování RUIAN Traceru
> a dovolil bych si pár pozámek a dotazů.
>
> Za prvé - líbí, moc líbí, bude to můj kamarád. ;-)
>
> Pro zajímavost bych rád věděl, co je příčinou, že to tak úplně
> nesedí na obrázek z katastrální mapy. Rozdíly jsou, tam kde jsem to zkoušel,
> asi jen v centimetrech, ale proč to není úplně přesně?
> Je to chyba digitalizace KM do RUIAN, nebo je to droboučká
> chybička při přepočtu do jiné kartografické projekce?
> (Posun, co máš v Nastavení tomu nepomůže, protože ten objekt
> [...]

Viz http://permalink.gmane.org/gmane.comp.gis.openstreetmap.region.cz/9057

Které místo edituješ? Tady u nás (FM) mi to sedí. A je úplně jedno, jak
velká ta budova je.

> Navrhoval bych, aby když měníš tag source u již existujícího domu
> a pokud tam je cuzk:km, tak to vynechat a dát tam jen cuzk:ruian.
> Přece jen tím, že domem pohneš na nové souřadnice, tak už tam
> ta vazba na cuzk:km není.
> Možná by obecně ten tag source měl být nahrazen jen cuzk:ruian,
> protože nedokážu vymyslet nějaký důvod, kdy by mělo smysl původní
> source zachovávat. Někdo jiný ví?

Nevím, přišlo mi vhodné. Ale klidně změním.

> V Nastavení máš překlep, mělo by tam být behaviour.
> A objects by asi mělo být object's nebo objects'.
> To jsou největší chyby, co jsem našel. ;-)

OK, opravím.

> Myslím si, jak už víš z privátních mailů, že by bylo fajn otagovat ty budovy
> podle RUIAN mnohem více. ;-)
> - building=type - nenašel jsem, páč jsem nešikovnej, ve zdrojácích nějakou tabulku, jak se rozhoduješ pro hodnotu tagu building.
>    Můžeš mě nasměrovat, kde to je?

Tam to ani nenajdeš. To je v databázi:

                            nazev                            | osmtag_k
|    osmtag_v
------------------------------------------------------------+----------+----------------
  průmyslový objekt | building | industrial
  zemědělská usedlost | building | farm_auxiliary
  objekt k bydlení | building | residential
  objekt lesního hospodářství |          |
  objekt občanské vybavenosti | building | civic
  bytový dům | building | residential
  rodinný dům | building | house
  stavba pro rodinnou rekreaci |          |
  stavba pro shromažďování většího počtu osob | building | civic
  stavba pro obchod | building | commercial
  stavba ubytovacího zařízení | building | hotel
  stavba pro výrobu a skladování | building | warehouse
  zemědělská stavba | building | barn
  stavba pro administrativu | building | commercial
  stavba občanského vybavení | building | civic
  stavba technického vybavení | building | industrial
  stavba pro dopravu | building | transportation
  garáž | building | garage
  jiná stavba |          |
  víceúčelová stavba |          |
  skleník | building | greenhouse
  přehrada | waterway | dam
  hráz přehrazující vodní tok nebo údolí | waterway | dam
  hráz k ochraně nemovitostí před zaplavením při povodni | barrier  | wall
  hráz ohrazující umělou vodní nádrž | barrier  | wall
  jez | waterway | weir
  stavba k plaveb.účelům v korytech nebo na březích vod.toků | building
| transportation
  stavba k využití vodní energie (vodní elektrárna) | building | industrial
  stavba odkaliště |          |
(29 rows)

> [...]
> dvakrát. Jednou k cestě domu jen číslo popisné/evidenční a to k celému domu.
> A pak, jsou-li definované adresní body, tak znovu na body, které by bylo ideálně
> mít ručně posunuté nad vchody, které jsou těmi čísly orientační označené.
> Je mi jasné, že je se tím vnáší do OSM nějaká data navíc, ale nemyslím, že by
> to mělo nějak zásadně vadit. Navíc se může stát, a stává se, že existuje
> adresní bod s jiným číslem popisným, než má v RUIAN budova. Pak nevím,
> co mám vlastně tagovat a takhle bych tam otagovat oboje i s příslušným

Jen poznámka, že se pak to číslo zobrazuje dvakrát. Vím, že se nemáme
ohlížet na render, ale tohle by mi asi hodně vadilo.

Marián