[Talk-cz] Úvaha o poloze adresního bodu (co PŘESNĚ je definiční bod?)

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Středa Červenec 2 10:11:07 UTC 2014

Ahoj,

On Wed, Jul 02, 2014 at 09:52:38AM +0200, Dalibor Jelínek wrote:

> [...]
>
> Adresa b) by pak mela byt na vchodu do budovy, tedy na jednom
> bodu, ktery je soucasti outline budovy a je oznaceny jako entrance=yes.
>
> Tohle je samozrejme idealni predstava, ke ktere by se mel RUIAN i OSM
> blizit.
> Priklad je treba tady
> http://www.openstreetmap.org/way/62173897#map=19/50.10810/14.48417
>
> Co udela automaticky script s adresou typu a), kterou jsem pridal na outline
> domu? Smaze mi ji? Proc?
> Dokaze nejak overit, ze je dobre, kdyz ten dum samotny v RUIAN neni?

Udělá s ní to, na čem se dohodneme.

> Pocitam, ze automatickym importem z RUIAN asi nedokazeme urcit
> presne a zakreslit ty adresy vchodu do mapy primo do outline budovy,
> ale melo by se pocitat s tim, ze to uz nekdo tak udelal a nemazat mu to.
> Jak to poznat? Snad tim, ze ten bod sice neni na poloze, ktera je v RUIAN,
> ale ma uz ref:ruian:addr.

na ref:ruian:addr spolehnout nelze, protože ne všechny body v OSM ho mají.
Ty body, které byly zakresleny před lety a jsou v pořádku, tak ho nemají. Bot
na ně nesahá. Bot nebude šoupat body v OSM za předpokladu, že leží
v "rozumné" vzdálenosti od hranic SO (momentálně nastaveno 3.5 metru) či leží
v "rozumné" vzdálenosti od definičního bodu (momentálně nastaveno 12 metrů).

> Jak pisu, idealne by melo byt na outline budovy v miste vchodu.
> Kdyz nevime, tak asi uvnitr budovy pobliz vchodu.
> A kdyz nevim ani to, tak bych ho spise nechal tam, kde ho ma RUIAN,
> pokud to vypada pravdepodobne, ze tam patri. Nebo ne?
> A pokud AM lezi velky kus od SO, ke kteremu by melo patrit,
> tak bych to mozna snad ani do OSM neimportoval, protoze se asi
> bude jednat o chybu v RUIAN a do te doby nez se opravi v RUIAN,
> tak to bez ni v OSM asi prezijeme.

Část, která rozhoduje o poloze adresního bodu v OSM je zde:
http://pedro.poloha.net/osm/poloha-am.sql , jsou tam komentáře.

Nejvíce důvěryhodná informace v RUIAN je definiční bod SO a z toho vychází
i ten SQL. Umisťuje adresní body správně (tedy pokud za "správně" lze
uznat, i když bod není přesně nad vchodem ;-)).

Největší problém jsou duchové uvnitř budovy. Včera jsem nahrával CZ update
a opět potvrzuji, že duchové uvnitř budovy z RUIAN mizí. Možnost je
zatím neimportovat území s relativně velkým výskytem duchů uvnitř budovy
nebo ta území importovat, ale bez těch adres, které se vztahují ke dvojicím
budova-duch v budově.

K tomu označování budov jen addr:place a addr:conscriptionnumber
(provisionalnumber) - jediný smysl vidím kvůli Nominatimu, který umí hledat
buďto podle addr:place nebo podle addr:street, ale neumí obojí současně.
Před pár dny jsem psal, že bych klidně zavedl tyto body (place a číslo) do
OSM - odvolávám - je jich více než 1.5 milionu - tak pokud to vyjednáš se
Serge ... ;-)

Myslím, že chybovost bota je teď srovnatelná s chybovostí člověka, přičemž
jeho rychlost s rychlostí člověka srovnatelná není. Chybovostí teď myslím,
že by posunul adresu v OSM na méně vhodné místo, než byla předtím. Zato dokáže
během pár minut přesunou stovky adres, které jsou 3 baráky vedle.

K importu zbývá už "jen" 700 tis. adres, tak zvažme, nakolik je reálné projít
jednu adresu po druhé člověkem, jaké škody může bot způsobit, když občas šoupne
adresu z místa nad vchodem na místo uprostřed baráku a jak dlouho trvalo
šoupat 1000 adres v Brně ručně (celé hodiny) a výsledek nejspíš i tak není tak
dobrý, jako od bota.

Pojďme teď řešit, jak to dělat s těmi "zbylými" adresami - na shopech, budovách
atd.

> Takze tedy hlasuji pro mazani adres z POI (ale ne z building=*).

a co když bude (a není to vzácné)

amenity=car_repair
building=yes

?

> Nevim, jestli souhlasite s moji vizi idealniho zakreslovani adres obou typu,
> ale zda se mi nejvic v souladu s realtiou a RUIAN a jen jsem na to chtel
> upozornit, nez se vytvori nejaky script, ktery na tohle nebude myslet.

no ten smysl vidím jen tam, kde jsou ulice kvůli tomu Nominatimu.

--
Petr