[Talk-cz] Geoinformatics FCE CTU 2014

Jachym Cepicky jachym.cepicky na gmail.com
Středa Červen 4 12:14:53 UTC 2014

On Wed, Jun 04, 2014 at 11:09:23AM +0200, Marián Kyral wrote:
>      Doufám, že z OSM komunity se taky přihlásí noví členové do OSGeo.cz
>
>    Upřímně, z webu jsem se toho moc nedověděl, takže, co to vlastně děláte? A
>    co bych případně měl dělat já?
>
>    Marián

Děláme to, co je napsáno v našich cílech:

    * propagovat používání a vývoj nástrojů FOSS (Free and Open Source Software)
      pro geomatiku, geoinformatiku, geodézii a kartografii,

    * podporovat tvorbu, sdílení a publikování volně dostupných a otevřených dat
      a informací, zejména geodat, v souladu s obecně uznávanými standardy,

    * vyhledávat, aktivizovat a podporovat v České republice síly k naplňování
      těchto cílů.

Jak to děláme:

    * Spolupracujeme s jinými organizacemi se stejným zaměřením (Fond Otakara
      Motejla např., Wikimedia.cz),

    * Lobujeme v národních (GeoInfoStrategie) a regionálních akcích

    * Vystupujeme na konferencích

    * Podporujeme akce, které tyto cíle podporují (zatím nemáme z kapacitních
      a termínových důvodů v plánu pořádat akci vlastní): Geoinformatics,
      Gisáček, ...

    * ...

Směřujeme k tomu, být oficální OSGeo Local Chapter.

Co děláme pro OSM:

    * Tlak na Open Data ve veřejné správě
    * Tlak na otevřené standardy ve veřejné správě
    * Snažíme se spojit komunity Open Data, Open Source a OpenStreetMap v Česku
    * OSM dáváme jako příklad (geo) crowd source projektu, který je dobrý a lidi
      to poslouchají a reagují pozitivně.

Osobně bych byl rád, kdyby u nás OSGeo.cz bylo stejně jako v Německu jedno
těleso, reprezentující software, data a OpenStreetMap (tedy OSGeo.org a/i OSM
Local Chapter).

Z definice (OSM):

    Local Chapters are proposed not-for-profit legal entities to be established
    within different territories around the world which can act as official
    local representatives of the Foundation when dealing with local government,
    business and media.
            http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Foundation/Local_Chapters

My tohle už de-facto děláme, ale postrádám zástupce, kteří by byli víc uvnitř
OSM. Mluvíme tak trochu i za "OSM" a o "OSM", ale je to, jak sami cítíte "o nás
bez nás" (sebe za reprezentativního a důstojného zástupce OSM nepovažuju, ten
projekt mám rád, něco jsem odeditoval, získal jsem nějaké datasety, jiné
nezískal, ale nejsem tam nějak "v tom").

Doufám, že mi nemůže být předhozeno, že se snažíme obejít komunitu OSM, mám
někdy pocit, že talk-cz mailing list spíš spamuju informacemi o sdružení, než že
by byly vítané, ale snažím se od počátku lidi z OSM pozvat a přitáhnout mezi
nás, kteří jsme hlavně vývojáři nebo dataři.

Takže pokud chcete zjitit, co je to to OSGeo.cz za lidi, dorazte na
Geoinformatics. Pár nás tam bude.

Jachym

--
Jachym Cepicky