[Talk-cz] Stav OTM Was: Re: značkový klíč, castle_type, wayside_shrine

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Sobota Březen 8 08:45:27 UTC 2014

Ahoj,

kdysi jsem si stáhl ze svn na doméně no-ip.org xml styly pro Mapnik a z těch
vychází vlastně ta moje mapa. Bylo to pro Mapnik 0.7 nebo 2.0, fakt už nevím,
jen si pamatuji, že jsem je musel dost zdlouhavě upravovat, aby fungovaly s
tehdy aktuální verzí Mapniku.

Nakolik jsou aktualizovaná data opentrackmap.cz netuším, ale tuším, proč tam
chybí trasy. Řešil jsem to před několika málo měsíci. Souvisí to s rozmachem
užívání relací. Vykreslování tras je totiž udělané IMO velmi pěkně - pokud
vede více barev současně, vykresluje se trasa s barvami na střídačku. U relací
je to problém. Mapnik sám o sobě s relacemi pracovat neumí (předzpracovává mu
to osm2pgsql). Umí jen to, co se mu napíše do selectu. Jistě by se dal napsat
select, který relace zahrne a pak vykreslování dlaždice bude trvat pár minut.
Vyřešil jsem to samostatnou tabulkou cz_kct, která je předzpracovaná ze
stávajících dat Mapniku. Trasy pak vykresluji z cz_kct, nikoli z cz_line.

Další problém je, že mohou společně vést cesty například typu peak a local.
Šlo by to do Mapniku nadefinovat, ovšem spočítej si, kolik by to bylo permutací
;-). Mohlo by se to kreslit tak, že by jeden znak byl pro peak a druhý znak
pro local, ale mohou být i 3 - prostě stovky až tisíce řádků xml. Tak jsem
pořešil tak, že se v těchto případech vybere z mého subjektivního pohledu
nejdůležitější přívlastek k cestě - nalezneš v tabulce osmtables.kctmax a
agregační funkce v Postgresql:

   90 | wheelchair
   80 | peak
   70 | spring
   60 | ruin
   50 | interesting_object
   40 | horse
   30 | ski
   20 | learning
   10 | local

Čím vyšší prio, tím větší má přednost, takže wheelchair mám za nejdůležitější
a vykreslují se invalidní vozíky a nikoli koňské kruhy v případě souběhu tras.

Pokud má někdo nápad, jak to vykreslit najednou a se správnými barvami, tak
moc vítám :-).

Co se týká ikon, tak se trochu bojím, kdy vyletí KČT (hojně dotovaný z našich
daní) a začne ječet, že všechny značky jsou jeho duševním vlastnictvím (tedy
vlastnictvím daňových poplatníků, že ...). Momentálně nemám značky úplně
sjednocené. Něco je z toho svn, něco jsem teď hojně přidával z "oficiální" sady
ikon OSM.

Navíc mám teď celou mapu a DB v takovém mezistavu kvůli importu adres - jsou
tam udělané testovací importy z RUIAN a data jsou z října 2013 - aktuální
verzi začnu nahrávat začátkem příštího týdne. Paralelně s tím pracuji na
vylepšování renderování - soustředím se na velké zoomy a podrobnosti. Tak mám
zase na víkend co dělat ;-).

Vývojová verze je na http://pedro.poloha.net/mapa - liší se od "produkční"
verze až od zoomu 16; do 15 včetně má společné dlaždice. Třeba se mi tam
vykreslují ikony pro školy, ale už se mi nerenderuje název té školy, no to je
ta práce na víkend :-)