[Talk-cz] Geoportál Praha - to mi hlava nebere

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Neděle Březen 9 09:03:33 UTC 2014

Ahoj,

už před nějakou dobou jsem objevil

http://www.geoportalpraha.cz/cs/vydej-a-prijem

lépe pak

http://www.geoportalpraha.cz/uploads/assets/stranky/vydej-prijem/Cenik_URM.pdf
, strana 2

a nakonec jsem se rozhodl podělit se, protože toto mi fakt hlava nebere.

Data jsou poskytována zdarma, platí se pouze manipulační poplatek za jejich
výdej. Jeden by si řekl, že je to pochopitelné, že DVD něco stojí a práce s
tím je, ale už je méně pochopitelné, že data musím následně "zabezpečit proti
zneužití" - ??? co to sakra má být? - a nesmím je poskytovat dál. Takže
dokonce ani nesmím pomoci naší obci s distribucí dat a pomoci jí tak snížit
náklady na výdej dat? !?! To je výsměch a zakrývání skutečnosti, že data
fakticky prodávají, i když to prezentují jako zdarma.

Myslím si, že by možná stálo za to zahájit nějakou aktivitu nejprve typu
zkusit vykomunikovat a následně třeba přiměřeně zostudit naše zastupitelstvo
za pomoci opendata.cz apod.

Co myslíte?

--
Petr, pv na propsychology.cz