[Talk-cz] area:highway

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Březen 24 11:43:09 UTC 2014

Dne 24.3.2014 11:41, jzvc napsal:

> Mam ten pocit, ze se o navigaci vubec nebavime ... nebo nectes co pisu?

Čtu, ale snažím se domyslet souvislosti.

> Pr1 - reka:
> 1) waterway=river
> 2) waterway=river + area=yes (nebo jako uzavreny polygon)
>
> Mas DVA ruzne objekty. Smer reky muzes (mimo jiny) zjistit ze spadu ...
> ale jak sem napsal, nebylo by to uplne trivialni.

On by někdo musel na začátek a konec zadat nadmořskou výšku. Pak do toho
vstupuje různé dělení na kratší úseky (jako třeba tunely). To by to
zjištění směru zbytečně komplikovalo.

> [...]
> scifi).
>
> O co mi jde ... ze je pitomost nasledujici:
>
> 1) waterway=river
> 2) waterway=riverbank
>
> 1) highway=primary
> 2) area:highway=primary
>
> 1) aeroway=runway
> 2) aeroway=runway + area=yes
>
> To mas jen smesny 3 veci na ktery sem si vzpomel ... a mas to 3 ruzny
> pravidla. A podobnejch blbosti tam bude neurekom, pritom ti z toho
> vyleze 3x naprosto presne totez. Trebas v renederu kazdou tu situaci
> musis osetrit zvlast, pritom by stacilo jediny pravidlo "co je plocha

Definice "Co je plocha" přes area=yes?

Z pohledu renderu je jednodušší mít waterway=river + area=yes,
highway=primary + area=yes a aeroway=runway + area=yes. U té runway to
je v pohodě. U řeky, v případě, že máš nějakým způsoben označen začátek
řeky jsi schopen zjistit směr toku. Ale tohle prostě nefunguje na
highway. Bez toho rozděleni prostě nijak nejsi schopen zjistit, kterým
směrem vede jednosměrka. Takže by jsi měl buď funkční navigaci nebo
pěkné mapy. Ale navzájem se to vylučuje.

Určitě by bylo vhodné mít jednotný zápis, ale díky evolučnímu způsobu
vývoje tagování to tak bohužel není. Navíc area:highway=primary je jen
návrh.

Ideální by bylo

1) waterway=river
2) waterway=waterwayarea

1) highway=primary
2) highway=highwayarea

1) aeroway=runway
2) aeroway=runwayarea

Navigace by používala river, primary... a render zase waterwayarea,
highwayerea

Ovšem waterwayarea, highwayerea vypadá hnusně :-D

Myslím, že další diskuze je zbytečná. Motáme se v kruhu a stejně tím nic
nezmeníme.