[Talk-cz] Tracer a pointInfo - activity report

Petr Kolomazník petr.kolomaznik na gmail.com
Úterý Březen 25 11:42:09 UTC 2014

Ahoj,

Doplňuji odkazy na ukázky problematických objektů.

Dne 25. března 2014 4:32 Dalibor Jelínek <dalibor na dalibor.cz> napsal(a):

> Ahoj,
>
> 1/ Bylo by možné volitelně (třeba přes samostatnou zkratku Ctrl+Shift+T) u
> budovy aktualizovat pouze tagy? Některé obrysy RUIAN jsou dost mimo.
>
> Můžeš také použít PointInfo, zkopírovat si značky budovy do schránky
>
> a na budovu je vložit.

Dobrý tip, pointinfo jsem neznal - určitě jej budu používat. Z dlouhodobého
hlediska by mi však víc handy stejně přišlo mnou výše popsané řešení.

2/ Je opravdu vhodné z RUIAN přebírat building:levels?

> [...]
>
> Asi nelze čekat, že bych vše v RÚIAN bylo bez chyb. Ale měl jsem dojem,
>
> že když je hodnota vyplněna, tak většinou dobře. Žádnou statistiku
>
> jsem si ale nedělal. V každém případě, když bude ta reference na RÚIAN,
>
> tak až to někdo opraví, tak to můžeme lehce opravit i my.
>
> Ja se správně počítá půdní vestaba do building:levels podle mě není jisté
>
> (na wiki jsem to měl blbě). Z logiky věci by se němela počítat nízká půda,
> tak jak je
>
> nakreslená na obrázku na wiki. Ale když je na půdě vestavba vysoká stejně
>
> jako běžné patro, tak proč ji nepočítat?

Tak to mám možná smůlu, ale v okolí mého bydliště je důvěryhodnost počtu
podlaží v RUIAN dost tristní:
* Bessemerova 2729, Praha (http://osm.org/go/0J0M293uJ?way=264385473) má ve
skutečnosti 5 vstupú se samostatnými č.o. a jeho výška je 6-7 podlaží. V
RUIAN je tento objekt evidován s 45 podlažími (patrně jde o nejvyšší bytový
dům v ČR ;-) )
* Svitákova 2730, Praha (http://osm.org/go/0J0M29Bo_?way=264345559 +
http://osm.org/go/0J0M29gQ6?way=91790709) má ve skutečnosti 2 nadzemní
budovy na společné suterénní podnoži, každá budova má samostatný vstup s
vlastním  č.o. a jejich výška je 6 podlaží. V RUIAN je tento objekt
evidován se 14 podlažími (a pomíjím zcela chybnou kresbu v RUIAN)
* Svitákova 2775, Praha (http://osm.org/go/0J0M2_mTF?way=180802486) má ve
skutečnosti 1 nadzemní garážové podlaží + 7 nadzemních bytových podlaží =
celkem tedy 8 nadzemních podlaží. V RUIAN je tento objekt evidován se 7
podlažími
* O kousek vedle soubor panelových domů Flöglova 1503 - Vlachova 1514,
Praha (http://osm.org/go/0J0M8f_Io?way=89948761 -
http://osm.org/go/0J0M8e_1k?way=89948933) má ve skutečnosti 8 nadzemních
podlaží. V RUIAN je však pro každé z 12 č.p. uvedeno 1 podlaží (u
panelových domů celkem častý jev).

V počet podlaží dle RUIAN tedy nemám žádnou důvěru a pro každý objekt je
pro jistotu raději ověřuji, což je ovšem dost zdlouhavé a v konečném
důsledku i odrazující.

> 4/ Napadá někoho vhodný způsob propojení budovy v OSM s RUIAN?
>
> To je zvláštní. Proč rovnou nepošleš souřadnice, abychom se mohli podívat?

OK - výběr několika typových problematických objektů z mého okolí:
* soubor panelových domů Trávníčkova 1762-1779, Praha (
http://osm.org/go/0J0M_Mr1D?way=268625932 -
http://osm.org/go/0J0M_SgGd?way=268625936) má ve skutečnosti 18 č.p. a tedy
18 objektů v OSM. V RUIAN je však reprezentován 11 objekty bez zjevného
hlubšího principu
* nová administrativní budova Siemensova 2716-2717, Praha (
http://osm.org/go/0J0M8WTD8?way=91790719 -
http://osm.org/go/0J0M8XUXA?way=91790713) má ve skutečnosti 2 č.p a je v
OSM správně zakreslena jako 2 přiléhající objekty. V RUIAN jsou však tyto
budovy z neznámého důvodu reprezentovány 5 objekty, z nichž některé dokonce
sdílí č.p./č.o (budovu uvádím pouze pro příklad - zde je řešení nasnadě,
neboť je zjevné, který z objektů RUIAN odpovídá které hlavní budově).
* Svitákova 2730, Praha (http://osm.org/go/0J0M29Bo_?way=264345559 +
http://osm.org/go/0J0M29gQ6?way=91790709) je objekt s jedním č.p., který má
ve skutečnosti 2 nadzemní budovy na společné suterénní podnoži. V OSM je
tedy reprezentován 2 samostatnými objekty, v RUIAN jde však (správně) pouze
o 1 objekt.

Díky,
Petr