[Talk-cz] pLPIS a WFS - jak na to?

Jachym Cepicky jachym.cepicky na gmail.com
Čtvrtek Květen 29 06:57:01 UTC 2014

Použij buď geotools (java) nebo gdal + knihovnu proj (C++) je to jedno, důležitý
je výsledek.

Velice ve zkratce: v ČR používáme souř. systém S-JTSK (systém jednotné sítě
trigonometrické katastrální), které používá tzv. Křovákovo zobrazení, což je
kužel, s vrcholem někde u Finska a ta čísla jsou metry.

V OSM jsou v systému WGS84 - ta čísla jsou ve stupních.

A zobrazení OSM (dlaždice) je v tzv. Sperhical Mercator.

Mezi těmito systémy žijeme.

------------------------------

Křovákovo zobrazení je zvláštní tím, že data jsou "ve třetím kvadratnu" jakoby
karteziánského systému - viz

https://www.google.com/search?q=s-jtsk&client=ubuntu-browser&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=PdeGU7G7M6m47Ab0q4GoAQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1559&bih=815#facrc=_&imgdii=_&imgrc=22_Rt53VkcYHyM%253A%3B-CkXk2l6bWfqpM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg.geocaching.com%252Fcache%252F31939f54-f3d0-4850-b5e6-bfae88e5bf52.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.geocaching.com%252Fseek%252Fcache_details.aspx%253Fguid%253D43feb9fe-3b72-4085-b788-6c242ba6c2ed%3B475%3B360

Kvůli kdysi starému ArcView se původně pozitivní hodnoty prostě vynásobily -1 a
začalo to fungovat.

------------------------------

EPSG je všeobecně uznávaná databáze souř. systémů člověk se nemusí vypisovat s
parametry, stačí číslo.

"Negativní" křovák (tzv. křovák-gis) tam ale dlouho nebyl. Vedlo to k různým
řešením - používal se kód pro "normálního křováka", nebo se převzalo číslo z
ESRI ArcGIS. Proto se člověk může setkat s 2065, 102067. V posledních verzích
EPSG už je všeobecně platné a jediné doporučeníhodné číslo 5514.

EPSG pro WGS84 je 4326

EPSG pro zobrazení dlaždic OSM (spherical mercator, používá to hlavně google) je
3857.

------------------------------

A teď jak to dát dohromady:

LPIS nenabízí data v EPSG:4326, pouze v křovákovi-gis a ještě se špatným EPSG
kódem (102067 ale to je jedno). Je to na MapServeru, přihodit další souř.
systémy je otázka konfigurace (doslova 1 řádek), ale z firmy která to pásla mi
nikdo neodpověděl (sitewell).

Dobrá zpráva je, že souřadnice jsou negativní.

Je potřeba tyhle data převézt na WGS84, aby byla použitelná pro JOSM.

Konzolově bych to dělal přes ogr2ogr (která využívá knihovnu proj4), ale my to
asi opravdu chceme přes geotools (aby se to dalo zaintegrovat do JOSM).

Jestli Ti to převádí správně zjistíš podle čísel na http://freegis.fsv.cvut.cz/gwiki/S-JTSK

Nezajímá nás chyba v řádu centrimetrů, ale nesmí to lítat o desítky metrů.

Ještě mě napadlo možné řešení: nemá někdo server, přes který bychom to vařili do
EPSG:4326? Prostě nahulána nastavit mapserver jako WFS klient pro LPIS a WFS
server pro OSM? Tohle bych uměl, pokud by mě někdo pustil k serveru (ssh) nebo
bychom se mohli i domluvit, že bych nastavil mapfile a někomu ho poslal.

Jachym