[Talk-cz] Botič teče do kopce - inspekce směru waterway?

Jan Martinec jan na martinec.name
Neděle Září 7 16:55:53 UTC 2014

Ahoj,

úplně náhodou jsem narazil na blbě otočený Botič - otočil jsem tedy směr
dvou cest v https://www.openstreetmap.org/changeset/25290361 (obojí byly
tunely, možná proto si jich nikdo nevšiml).

Nikde ale (v OSMi ani v KeepRight.at, ani ve validaci v JOSM) jsem
nenašel kontrolu pro správný směr toku. Hledám blbě?

Jinými slovy, mějme dejme tomu tři navazující cesty s waterway=*
pramen...-1-2-3-...ústí ; podle
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:waterway by všechny tři měly mít
směr "zleva doprava", protože tím směrem v nich obvykle teče voda. Pokud
se stane, že cesta "2" má směr "zprava doleva", čili od ústí k prameni,
jedná se o chybu, která by měla jít odhalit poměrně snadno: waterways by
měly tvořit jednosměrný graf, cokoli mimo to je anomálie, potenciálně
chyba (píšu "potenciálně," protože takový Jakub Krčín z Jelčan a Sedlčan
by mi jistě z hlavy uvedl protipříklady;)). Existuje na to v OSM QA
nástrojích nějaká kontrola, nebo ještě čeká na napsání? Nerad bych
vymýšlel hranatý kolo ;)

S pozdravem,

Honza "Piškvor" Martinec