[Talk-cz] Odstávka LPIS

Martin Švec - OSM osm na maatts.cz
Neděle Září 7 23:26:45 UTC 2014

Ahoj,

tak jsem potrápil nejnovější LPIS tracer, díky za pěknou práci :-)) Pár postřehů:

(1) Občas vyhodí NullPointerException kdesi hluboko ve stacku swingu uvnitř volání org.openstreetmap.josm.gui.progress.PleaseWaitProgressMonitor$4.run(PleaseWaitProgressMonitor.java:172). Dělá to ještě někomu?

(2) Občas JOSM po kliknutí naráz vyžere celý heap Javy a současně pár giga paměti X server procesu. Zabitím JOSM procesu se vše zas uvolní. Zkouším ještě předchozí verzi JOSM, jestli není bug spíš někde mezi nejnovějším JOSM, Xserverem a nvidia driverem.

(3) Ořezávání okolních polygonů je obecně super, ale místy dělá psí kusy :-) Semtam si vybere špatný směr v cestě LPIS polygonu a místo ořezu udělá zmrveninu připomínající sjednocení. Viz screenshot v příloze -- uprostřed byl remízek v polích, místo ořezu se ve vyznačeném místě rozlezl přes natrasovaný polygon. Ještě častější je vznik části cesty, která leze do hrany mezi dva LPIS polygony a vrací se zpátky sama po sobě.

(4) Šlo by udělat, aby při stisknuté klávese Ctrl se vynechala funkce ořezu a navázání na "cizí" polygony? Bylo by to fajn u LPISu i RUIANu. Někdy je rychlejší ručně napojit okolí na čistý polygon, než zkoumat a opravovat následky "automatiky". LPIS viz výše. RUIAN zase typicky vykusuje zářezy do sousedících budov co nejsou v RUIANu, nakreslených nepřesně podle KM. Takže musím likvidovat ocásek vyrobený v místě průniku, přitom by stačilo jen ručně posunout uzel sousední budovy kam patří.

(5) Bylo by možné udělat detekci a opravu "nenapojených dotyků" LPIS polygonů, kdy uzel na konci pole zjevně leží na společné hraně se sousedním polem, ale přitom je jen v jednom z polygonů? Asi takto: uzel trasovaného LPIS polygonu A leží ve vzdálenosti menší než X cm od nějaké úsečky existujícího LPIS polygonu B, vzájemný úhel příslušných úseček mezi polygony je menší než Y desetin stupňů a obě úsečky mají netriviální délku, potom rozděl úsečku v polygonu B a strč do ní uzel z polygonu A.

Díky

Martin