[Talk-cz] Odstávka LPIS

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Září 8 05:10:05 UTC 2014

Ahoj,
díky ta intenzivní testování.

---------- Původní zpráva ----------
Od: Martin Švec - OSM <osm na maatts.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>, Marián Kyral
<mkyral na email.cz>
Datum: 8. 9. 2014 1:28:45
Předmět: Re: [Talk-cz] Odstávka LPIS

"Ahoj,

tak jsem potrápil nejnovější LPIS tracer, díky za pěknou práci :-)) Pár
postřehů:

(1) Občas vyhodí NullPointerException kdesi hluboko ve stacku swingu uvnitř
volání org.openstreetmap.josm.gui.progress.PleaseWaitProgressMonitor$4.run
(PleaseWaitProgressMonitor.java:172). Dělá to ještě někomu?
"

Tak tohle jsem ještě neviděl. Některé verze JOSM mi vyhazovaly NPE někde v
hloubi gui.painter. Ale už se mi to nějakou dobu nestalo.

"
(2) Občas JOSM po kliknutí naráz vyžere celý heap Javy a současně pár giga
paměti X server procesu. Zabitím JOSM procesu se vše zas uvolní. Zkouším
ještě předchozí verzi JOSM, jestli není bug spíš někde mezi nejnovějším
JOSM, Xserverem a nvidia driverem.
"

Taky se mi ještě nestalo. Dokonce ani nemám tu doporučovanou volbu -Xmx...m.
Ale zase na druhou stranu, mám na všech počítačích minimálně 4GB. Na tom
nejnovějším dokonce 16G. Nicméně jsem si všiml, že u hodně velkých polí trvá
ta automatika docela dlouho. Nejprve se vypíše, že bylo natrasováno pole,
ale ještě pár sekund trvá, než se zobrazí.

Dělá ti to u nějakých velkých lánů? Nebo i u pidi políček? Nebo při
napojování malého políčka na nějaký obrovský lán, případně les?

"
(3) Ořezávání okolních polygonů je obecně super, ale místy dělá psí kusy :-)
Semtam si vybere špatný směr v cestě LPIS polygonu a místo ořezu udělá
zmrveninu připomínající sjednocení. Viz screenshot v příloze -- uprostřed
byl remízek v polích, místo ořezu se ve vyznačeném místě rozlezl přes
natrasovaný polygon. Ještě častější je vznik části cesty, která leze do
hrany mezi dva LPIS polygony a vrací se zpátky sama po sobě.
"

Jo o tom vím. Dokonce to umím i nasimulovat. Co zatím neumím, je to správně
vyřešit. Musím si na to sednout, nachystat si testovací příklady a zkoušet
možnosti. Mám nějaký nápad, uvidím, jestli zafunguje. Doufám, že se k tomu
tento týden dostanu. Na ocásky se snad taky dostane. Zase musím dávat bacha,
abych neusekl ten nesprávný kousek ;-)

"
(4) Šlo by udělat, aby při stisknuté klávese Ctrl se vynechala funkce ořezu
a navázání na "cizí" polygony? Bylo by to fajn u LPISu i RUIANu. Někdy je
rychlejší ručně napojit okolí na čistý polygon, než zkoumat a opravovat
následky "automatiky". LPIS viz výše. RUIAN zase typicky vykusuje zářezy do
sousedících budov co nejsou v RUIANu, nakreslených nepřesně podle KM. Takže
musím likvidovat ocásek vyrobený v místě průniku, přitom by stačilo jen
ručně posunout uzel sousední budovy kam patří."

Určitě. V tom původním traceru se modifikátory používaly. Já to většinou
dělám tak, že dám "zpět", bod posunu a znova to natracuji. Ale musím si toho
všimnout.

"

(5) Bylo by možné udělat detekci a opravu "nenapojených dotyků" LPIS
polygonů, kdy uzel na konci pole zjevně leží na společné hraně se sousedním
polem, ale přitom je jen v jednom z polygonů? Asi takto: uzel trasovaného
LPIS polygonu A leží ve vzdálenosti menší než X cm od nějaké úsečky
existujícího LPIS polygonu B, vzájemný úhel příslušných úseček mezi polygony
je menší než Y desetin stupňů a obě úsečky mají netriviální délku, potom
rozděl úsečku v polygonu B a strč do ní uzel z polygonu A.
"

No o něco takového se tam už snažím, ale někdy to nezafunguje. Taky se na to
chci mrknout.

Díky

Martin

On 6.9.2014 16:19, Marián Kyral wrote:
> No a dnes to už od rána funguje ;-)
>
> Aktuální verze Traceru: http://www.kyralovi.cz/tmp/josm/beta/20140906/
Tracer.jar

> Kromě opětovného zprovoznění LPIS je tam přepracovaná konfigurace modulů
(bude potřeba moduly znova nakonfigurovat), silně experimentální module
ruian-lands a nově Tracer nedovolí tracovat plochy mimo staženou oblast.

> Ta změna konfigurace byla docela náročná. Jsem myslel, že na to bude
nějaký standardní modul, ale prd. No tak jsem se s tím trápil více než jsem
čekal. Kdo by třeba čekal, že metoda getArray() vrací list místo pole :-D

> Do budoucna bych ještě chtěl ještě schovat nastavení jednotlivých modulů
za nějaké tlačítko. Ale to jen, až se budu opravdu hodně nudit ;-)