[Talk-cz] Jak opravit podle DIBAVOD? aneb Punkvotič a jiné kuriozity Říčanského krasu

Jan Martinec jan na martinec.name
Pondělí Září 8 16:05:20 UTC 2014

On 09/08/2014 01:51 PM, Karel Volný wrote:

> zdar,

> nevím, co v terminologii OSM znamená "být vidět", ale čistě prakticky tedy
> rozhodně v celé délce vidět není - jelikož jsem ho onehdy jel, tak můžu z
> vlastní zkušenosti poinformovat, že doporučení organizátorů splutí vybavit se
> silnou baterkou rozhodně nejsou přehnaná, jsou tam tunely, a ústí do Vltavy je
> dost nízko, za vyššího stavu dokonce pod její hladinou, a zcela určitě pod
> nábřežím, čili řekl bych level=-1 by tam byl zcela v pořádku
>
> nicméně to se týká části pod přehradou (když už se bavíme o celé délce toku
> [...]

Ok, tak to zkusím méně květnatě a snad srozumitelněji:

Opravdu mi nejde o to, jestli je ten který tok sjízdný, nebo jestli je v reálu
vidět z povrchu (i v takovém případě bude v datech existovat, i když se asi
nevykreslí; co se ústí Botiče do Vltavy týče, má tam místy tunnel=yes a level=-3).

Jde mi o veskrze datovou záležitost: v některých místech prostě kusy potoků
zmizely *z datového zdroje* [1] [2] - vzhledem k tomu, že poslední edit je vždy
OSMF Redaction Account, soudím z toho, že byly automaticky (omylem?) smazány při
změně licence.

Opravil jsem podle dat DIBAVOD zatím Botič na horním toku a Říčanský potok;
prošel jsem v datech celé povodí Botiče a žádné další díry (ani změny směru)
jsem tam neobjevil; nicméně zdá se, že zřejmě ještě existují (viz ty díry v
datech Kunratického potoka).

Hledám tedy nějaký způsob, jak tento typ chyby (mějme graf tvořený cestami
waterway=*, tento graf je pro dané povodí nesouvislý) odhalit jednodušeji než
procházením celého povodí "ručně"; u importu DIBAVODu z roku 2010 jsem žádné
podrobnosti nedohledal.

S pozdravem,
Honza "Piškvor" Martinec

[1]: https://www.openstreetmap.org/way/83146445