[Talk-cz] Skolni projekty pro OSM

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Neděle Září 14 21:31:25 UTC 2014

Ahoj,

> Konkretne na FITu na toto tema pozor, v poslednich dvou letech jsem ho
> vypisoval a bylo zpracovavane. Obe prace byly celkem kvalitni, dalo by se na
> nich stavet. Oba programy fungovaly tak, ze jsi predhodil nejaky OSM soubor
> Mapniku a ten vygeneroval mapu s nejakymi dodatecnymi informacemi. Kamen
> urazu bylo ale rozchozeni Mapniku (proto se pak oba programy rozchazeji celkem
> slozite). Konkretni prace:
> http://www.fit.vutbr.cz/study/DP/BP.php?id=15220
> http://www.fit.vutbr.cz/study/DP/BP.php?id=16217

na MU porad trochu rozvijime MTBmapu, ale ted by to zas chtelo
nejakeho sikovneho studenta, co by se tomu chtel venovat dlouhodobe
podobne, jako v minulosti Martin Tesar.

Ted v jarnim semestru obhajil Martin Horvath BP, ktera resi minimalizaci
prevyseni, ale uvidime, jestli bude mit zajem se tomu venovat trochu
dukladneji.

> 	Letos mam k OSM vypsane toto:
> * Podpora tvorby map pomocí metod zpracování obrazu
> * Rozpoznávání dopravního značení pro účely automatického mapování
> 	Je to prakticky to stejne - ve videu s GPS zaznamem se snazis najit
> dopravni znacku a pak to pomoci JOSM pluginu doplnit do mapy. Uz se mi
> dokonce nekdo ozval.

Hm - netvoril uz na tohle tema na FITu uz nekdo zaverecnou praci
v minulosti? Mam velmi intenzivni pocit, ze ano... byt to ted
nemam cas dohledavat.

Mimochodem - porad docela zajimavy otevreny problem je jak to, co mame
dneska v MTBmape nejak inteligentne rozdelit do vrstev. Zajimavost toho
problemu je dana tim, ze kdyz se zapinaji/vypinaji ruzne vrstvy, tak
ze ta mapa v jejich libovolne kombinaci musi byt porad citelna a vypadat
slusne. Tim, jak jsou tam potreba resit vyhybani se car s ruznou semantikou
vedoucich paralelne s cestou, by to v nejhorsim mohlo znamenat, ze by
se musely generovat overlaye pro vsechny kombinace - ale mozna to pujde
vymyslet i lepe. Na druhou stranu by ty pruhledne overlaye mohly jit
velmi dobre komprimovat, takze by vyledek nemusel byt tak tragicky
co do objemu.

Dalsi veci, ktera by byla fajn vyresit, jsou minutove aktualizace
mtbmapy. Tam je problem v routovacich informacich, ktere se docela
slozite predpocitavaji - samotne premalovani invalidovanych dlazdic
mapy je trivialni.

Jakkoli panuje obcas mezi VUT a MU trochu rivalita, tak nad OSM bych
se primlouval za spolupraci - naopak pro mne to neni moje hlavni
profesni tema a tim padem pokud to potahne (i) nekdo dalsi, tak budu
jen rad.

Jinak napadu na prace v tomhle mam jeste hromadu dalsich, ale to je spis
na to povidani nekde osobne.

Petr