[Talk-cz] cyklostezky a pěškaři

Jan Martinec jan na martinec.name
Úterý Září 16 10:04:59 UTC 2014

Dne 16.9.2014 v 11:01 Marek Chlup napsal(a):
> Ahoj.
>
> Používám pro plánování cest GraphHopper na vlastním serveru. Většinou
> plánuji pěší cesty (config: osmreader.acceptWay=car,foot; ve web url:
> vehicle=foot).
Ahoj,

to vypadá jako užitečný nástroj, to se mi zrovna bude hodit - díky.

> Bohužel uvedené se vyhýbá stezkám pro chodce, které jsou
> zároveň stezkami pro cyklisty - v OSM však u těchto cest schází tag:
> foot=designated (respektive foot=yes) a je tam jen highway=cycleway.
>
> Prosím fanoušky kol, aby nezapomínali na nás pěší a u stezek pro chodce,
> které jsou (shodou okolností:-) i stezkami pro cyklisty, když zvolí
> highway=cycleway neopomenuli vložit i foot=designated.

Tos narazil na věc, kterou taky v mapě občas potkávám: přání otcem myšlenky
(můstek v Praze-Záběhlicích byl v mapě chvíli zanesen jako funkční, byť je stále
ještě ve výstavbě, a podobné jevy). Vídáš to často v nějaké konkrétní oblasti?

Jinak foot=designated je třeba vložit u smíšené stezky (C09a a C10a, takto
řešena většina nové cyklistické infrastruktury); a v praxi je to ještě
složitější - existují i pěší stezky označené dodatkovou tabulkou "cyklistům
vjezd povolen" (Rašínovo nábřeží, Praha) a podobně. Pokud je to stezka označená
C08a (Stezka pro cyklisty), tak by tam foot=designated být určitě nemělo,
protože je to stezka chodcům zapovězená (viz Vyhláška).

> Občas se setkávám i s cestami označenými highway=cycleway, které ovšem v
> dopravním značení nemají označení, že jde o stezku pro cyklisty... Jako
> chodec mám někdy pocit, že cyklisté to na OSM přehání.
V tom případě doporučuju opravit tak, aby cesta v mapě odpovídala cestě v
realitě - poměrně relevantní příklady jsou třeba tady:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Path_examples

Pokud je to větší sada úprav od jednoho oživatele, obvykle pomůže mu napsat
zprávu na webu OSM a zeptat se, co tím myslel - když se podíváš na detail cesty,
je tam vyznačen autor: třeba u toho můstku na
https://www.openstreetmap.org/way/300482993 je "Edited 6 days ago by [Piskvor]";
tam se proklikneš na detail uživatele a je tam možnost "Send message," Někdy se
ukáže, že je to prostě otagovaný blbě - "highway=cycleway" jako "vhodné pro
kola," byť ve skutečnosti by to odpovídalo "highway=path","bicycle=yes" nebo
"highway=track"; tuhle mě dokonce nesprávný tagování zkoušelo na kole poslat na
Jižní spojku :D

Nazdar :)
Honza "Piškvor" Martinec