[Talk-cz] Problemy s ulicema a budovama

Lukas Novotny lenochod na tiscali.cz
Čtvrtek Září 18 08:36:29 UTC 2014

Dne 18. září 2014 9:16 Marián Kyral <mkyral na email.cz> napsal(a):

> [...]

Vpohodě, asi jsem měl dát lepší předmět, který by více trkl i jiné
přispěvovatele.

> 1. V Pardubicích mám čtyři budovy vedle sebe a na každé z nich dva
> adresní body ( http://www.openstreetmap.org/way/264919783 ....) . Po
> terénu jsem zjistil že body ze zdroje ref:ruian:addr=* (zleva
> číslovány 2740) jsou vpořádku a ty ze zdroje source:addr=mvcr:adresa
> jsou špatně.
> Můžu ty chybné v tomto případě smáznout? Co s tím kdyby to bylo opačně?
>

> Jak psal Hanoj, body se source mvcr:adresa a bez ref:ruian:addr mazat.
> Všechny AM by měly mít ref:ruian:addr. Ty které nemají, jsou zapomenuté AM z
> dávných importů.

Ještě radši počkám jak se vyjádří Petr Vejsada a pak se podle toho zařídím.

> 2. Přečetl jsem si stránku u chybách v RUIAN (
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:RUIAN/chyby ), mám vyplňovat u
> budov položky "ruian:bad:addr=hlášené číslo chyby v tabulce AM" a
> "ruian:bad:building=hlášené číslo chyby v tabulce SO" a tabulku na
> uvedené stránce nebo stačí vyplňovat položky ze stránky (
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Maatts ) nebo obojí?
>

> Tady jsme bohužel zatím nikam nepokročili. Čekáme na ČÚZK, až bude nástroj
> na hlášení chyb. Pak se uvidí, co s tím uděláme. Zatím si to jen nějak označ
> nebo někde sepiš.

Tabulku tvořím, snad bude použitelná pro budoucí použití.

> [...]
> ) po klepnutí na tlačítko "Zobrazit v mapě" na www stránce RUIAN se
> zobrazí celá mapa ČR. Nebo se ulice po klepnutí na tlačítko "Zobrazit
> v mapě" na www stránce RUIAN zobrazí jako tečka (
> http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/ulice/540536 ).
> Co s tím? Vypisovat jako novou věc na stránce (
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:RUIAN/chyby )? U té tečky si
> vymyslet odkud kam směřují, ale co když tam je cesta již v RUIAN
> pojmenovaná?
>

> To jsou ulice bez zadané geometrie. ČÚZK tyhle případy postupně řeší. Časem

Takže jestli dobře chápu, taky si psát do tabulky a zatím nikde
nehlásit, ale občas zkontrolovat zda již neexistuje. Mapový podklad
tile.poloha.net/ulice/... je aktualizována automaticky z RUIAN a jak
často?

> 4. V OSMI je jasně vidět ke které již pojmenované ulici směřují které
> adresní body. Můžu bez místního terénu přiřadit jméno slepé ulici
> která směřuje z již pojmenované ulici a není v RUIAN když je znatelné
> že všechny k ní přilehlé budovy mají stejnou ulici? A stejně i u budov
> dál za vesnicí u hlavní silnice která je pojmenována stejně jako ty
> budovy ale zase čára dle RUIAN není až k nim?
>

> Já myslím, že můžeš. Alespoň já to tak dělám ;-)

OK, budu také tak dělat.

> Používám prozatím v JOSM pointInfo doplněk. Existuje nějaký aby sám
> vložil položky z RUIAN pro adresní body?
>

> ?? Můžeš to trochu rozepsat? Co znamená "sám vrátil"?

Píšu tam "sám vložil" a to znamená abych kliknul na nový adresní bod,
který např. je v RUIAN jinak než ten stávající nebo tam vůbec nebyl a
samo to vyplnilo všechny potřebné položky které lze z RUIANu vzít.
Prostě něco jako tracer pro budovy nebo lPIS ale určený pro adresní
body.

Lukáš