[Talk-cz] Atribut ref= na rozcestnících v OSM - zachovejte prosím

Marián Kyral mkyral na email.cz
Sobota Září 20 19:12:45 UTC 2014

Dne 20.9.2014 20:24, Michal Grézl napsal(a):

> [...]
>     <http://openstreetmap.cz> je potřeba kliknout na odkaz "Zobrazit
>     rozcestníky".
>

>     Pro zobrazení rozcestníků z Wikimedia Common je potřeba nejprve
>     něco vybrat v seznamu (například: hiking_guideposts_of_ČSTV) a pak
>     kliknout na "Zobraz kliknutím zde". Pak jen čekáš, jestli se ty
>     rozcestníky objeví nebo ne.
>
> Opravil sem indikator nahravani, takze by to melo zobrazovat "ze to
> neco dela".
> Na commons se porad meni kategorie, ze kterych to nahravam. Obcas to
> prestane zobrazovat, nez ty nove kategorie pridam.

Ahoj,
Nevím, jestli se tam ještě něco neděje nebo je problém u mne. Ale
momentálně se mi načte jen rozhraní a mapa nikde. Když kliknu na
zobrazit rozcestníky, tak se objeví: "nahrávám" a nic se neděje :-(

>     Celé je to takové nešťastné, není jasně vidět, jestli jsou
>     rozcestníky zapnuté, nebo ne, není mi jasné, jestli to zobrazení
>     rozcestníků jde vypnout (jsem teď ve vlaku a internet tu má
>     výpadky, tak si nejsem jistý). Chtělo by z rozcestníků udělat jako
>     další vrstvu zapínatelnou v seznamu vrstev.
>
> Vrstva tam samozrejme je, jinak to ani nejde udelat. Po rozkliknuti
> pluska na mape je mozno uvidet a vypnout/zapnout overlaye rozcestniky
> a wikimedia commons. Vzniknou pote, co se nahraji data.
> Nesikovne to je, ale jak to zrobit jinak?

Jasně technicky to je vrstva, ale zapíná se jinak než vrstvy přímo v
mapě. Ideálně by to mělo být na jednom místě.
Možná bych to udělal tak, že bych si udělal script, kterým bych si třeba
jednou denně projel všechny ty wiki stránky a do lokální databáze bych
si uložil meta informace (název a souřadnice). Ideálně to zmixovat s
lokálními rozcestníky. Pak bych udělal nějakou JS vrstvu, která pro daný
výřez načte všechny rozcestník a zobrazí ikony. No a při kliknutí na
ikonu by se dotáhly další informace. Buď z lokální databáze, nebo z
wikimedia commons.

Mně, jako uživateli, je úplně fuk, odkud se ty rozcestníky stáhnou. A už
vůbec nechci přemýšlet nad tím, kterou oblast z wiki mám vlastně
stáhnout. Prostě zapnu vrstvu rozcestníků a v mapě se mi zobrazí všechny
dostupné.

Jak na to bohužel neporadím, s webem jsem skončil když nastal boom
javascriptu.

>     Ono celé by to chtělo redesign. Zamyslet se nad tím, jaké funkce
>     tam mají být, kouknout jak se to řeší jinde, vzít si z toho to
>     nejlepší, dát tomu moderní vzhled. Je mi jasné, že tohle je úkol
>     pro tým lidí na několik měsíců a nikoho takového nemáme :-(
>

> kdyz nekdo navrhne design, tak by se dalo uvazovat o implementaci.

No právě. Já na design moc nejsem, navíc jsem teď hodně vytížený.

>     Představoval bych si něco jako http://www.freemap.sk/ nebo
>     http://osmapa.pl - ta je moc pěkná, chybí jí jen aktivní ikony a
>     mohla by být trochu rychlejší (asi daň za generování až v případě
>     potřeby).
>

>     V první řadě by to chtělo nějakou organizaci, která to celé
>     zastřeší. Třeba spolupráce s http://osgeo.cz/ ?
>

>     Podle mne potřebuje u nás openstreetmap lepší propagaci. Kdybych
>     byl běžný uživatel, zvyklý na mapy.cz <http://mapy.cz> a náhodou
>     se dostal na openstreetmap.cz <http://openstreetmap.cz>, tak první
>     co udělám je, že okamžitě uteču a už se nevrátím.

> [...]

No a Trabant a Ferrari jsou taky v podstatě úplně stejná auta. Obě mají
volant a čtyři kola ;-)  Schválně, které by sis vybral a proč?

Prostě je na tom vidět, že návrh rozhraní dělal programátor a hlavní je,
že to nějak funguje. Ovšem od té doby šel vývoj kupředu. Nešlo by
alespoň nějak implementovat nový vzhled, který je na openstreetmap.org?
A tu reklamu, když už tam musí být, bych přesunul do pravého sloupce (a
asi změnil formát na portrét). Tam je místa dost a bylo by možné
zobrazit větší výřez mapy.

Marián