[Talk-cz] Atribut ref= na rozcestnících v OSM - zachovejte prosím

Petr Kadlec petr.kadlec na gmail.com
Sobota Září 20 19:18:58 UTC 2014

Ahoj,

Možná bych to udělal tak, že bych si udělal script, kterým bych si třeba
> jednou denně projel všechny ty wiki stránky a do lokální databáze bych si
> uložil meta informace (název a souřadnice). Ideálně to zmixovat s lokálními
> rozcestníky. Pak bych udělal nějakou JS vrstvu, která pro daný výřez načte
> všechny rozcestník a zobrazí ikony. No a při kliknutí na ikonu by se
> dotáhly další informace. Buď z lokální databáze, nebo z wikimedia commons.
>
> Mně, jako uživateli, je úplně fuk, odkud se ty rozcestníky stáhnou. A už
> vůbec nechci přemýšlet nad tím, kterou oblast z wiki mám vlastně stáhnout.
> [...]

Napadlo mě, že by bylo hezké mít takovou databázi rozcestníků nějak zcela
veřejně dostupnou a spravovatelnou, k čemuž by se dala využít Wikidata.
Každý rozcestník by tam měl svou entitu, která by obsahovala souřadnice,
odkaz na obrázek, popř. odkaz na Wikimedia Commons, kde by byly všechny
dostupné obrázky. To by umožnilo jednoduché dotazování, resp. vytváření
nějakých kompletních strojově čitelných seznamů, které by si kdokoli mohl
naimportovat do svého projektu a dělat s nimi, co chce. Ale nejsem si jist,
jestli je to krok kupředu od mnoha nekompatibilních databází rozcestníků,
nebo jen instance problému z http://xkcd.com/927/

-- Petr Kadlec / Mormegil