[Talk-cz] Oprava relaci landuse=forest

Martin Švec - OSM osm na maatts.cz
Pondělí Září 29 15:41:29 UTC 2014

Dne 29.9.2014 16:51, Petr Holub napsal(a):
> Ahoj,

> ja to teda videl pouzivane (a sam take pouzival) tak, ze kdyz je
> multipolygon les, tak ze jako inner cesta tam muze byt treba
> zarustajici mytina (landuse=scrub) a docela to podle mne mapuje
> realitu = les bezprostredne navazuje na nejake jine pokryti zemskeho
> povrchu.

To je normální tagování, používám denně. Tag popisující plochu multipolygonu je na relaci a tag
na inner cestě popisuje realitu uvnitř té inner cesty (rybník, mýtina, ...). Outer cesta je bez tagů,
prázdné díry v multipolygonu jsou bez tagů.

Potíž jsou old-style multipolygony, kde landuse tag není na relaci, ale na všech inner i outer cestách.
Další verze je, že inner cesty nejsou otagované a landuse je na outer cestě. A pak je hromada
multipolygonů, kde je to různě pomíchaný :-) Na wiki [1] v sekci "Detailed tagging" jsou doporučený
pravidla renderování, který mi ovšem ne úplně sedí s reálnými výstupy.

Výsledek je, že kdykoliv někdo sáhne do old-style multipolygonu, může to dopadnout všelijak.

Otevřel jsem ten problém u landuse=forest, protože při importu LPISu se teď dost zasahuje do lesů.
Ale platí to obecně u všech multipolygonů, viz [2]. Tam ale zavrhli plošnou opravu, protože old-style
multipolygonů v OSM je čtvrt milionu :-)

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:multipolygon
[2] https://lists.openstreetmap.org/pipermail/dev/2014-June/027910.html

Martin