[Talk-cz] Kam dávat rozcestníky

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pátek Srpen 28 12:32:18 UTC 2015

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 28. 8. 2015 14:28:36
Předmět: Re: [Talk-cz] Kam dávat rozcestníky

"> > Standardní a správný způsob je imho (1). Vidíte někdo nějakou

> To je filozoficka otazka. Protoze to, oc tu bezi, je rozcesti. Tedy
> ta krizovatka cest. Rozcestnik o tomto rozcesti jen informuje. A
> protoze by nebylo prakticke mit rozcestnik uprostred krizovatky,
> pichne se v terenu nekam vedle.
>
> A ted si rekni, jde ti o zmapovani toho rozcesti a k nemu pridat
> informaci o tom, ze je tam i rozcestnik? Nebo mapujes polohu
> informacni cedule, ktera je nahodou zrovna rozcestnikem?
>
> Nejak sam nevim, co je vlastne lepsi, logiku vidim v obojem.

Tento problem nicmene vznika asi proto, ze si lide pletou rozcesti
a rozcestnik. Rozcesti je v OSM dostatecne vyjadreno krizenim cest: tedy
topologii toho, jak jsou body a cesty vytvoreny, otagovany a
zacleneny do relaci. Proto krizici se cesty maji spolu sdilet bod
v miste krizeni. To pomerne presne kopiruje strukturu realneho
sveta.

Rozcestnik pak je doplnkova informacni znacka - a alespon ja nevidim
zadny rozumny duvod ho umistovat jinam, nez kde skutecne je - cili
typicky je stranou od cesty. Informace o tom, ze jsou na nem vyznacene
nejake informace o znackach je plne vyjadrena jeho ucasti v relacich
s roli "guidepost". Plus rozcestnik jako takovy ma sve vlastni vlastnosti
(napr. jmeno a cislo zachycene jako jeho vlastni atributy).

Cili za mne je odpoved jednoznacne (1) a vsechny rozcestniky by postupne
mely byt na tu variantu (1) prevedeny. Ta varianta (2) pochazi
nejspis jeste z doby, kdy se pro znaceni turistickych tras nepouzivaly
relace a tudiz by prislusne rozcestniky bylo obtizne dohledat.

Prosim, nezapominejte, ze geodata i mapa jsou abstrakci reality.
Cili mely by mapovat skutecnost, at jiz se nam tato libi nebo
ne (meli jsme na to tema nejake diskuse v minulosti a uzavreli
jsme to prave timto konstatovanim).
"

Naprostý souhlas. Líp bych to nenapsal ;-)

Určitě by bylo zajímavé z databáze vytáhnout, jaký je poměr řešení 1 vs. 2 a
všechny dvojky označit jako "fixme=zjistit skutečnou poloho rozcestníku" a
postupně je převést na 1.

Marián

"
Petr