[Talk-cz] Fwd: Hromadná reklamace stavebních objektů

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Úterý Prosinec 1 18:19:18 UTC 2015

Ahoj,

Dne Út 1. prosince 2015 10:16:54, jzvc napsal(a):

> Jinak co takhle adresni bod vs ulice ... opakovane narazim na takove,
> ktere jsou kilometry od nejblizsi ulice toho jmena.

nj, teoreticky to jde, jenže kde vezmeme tu vědomost, že ulice má existovat a
že to není jen zapomenutá neexistující ulice v adrese? Šlo by třeba spočítat
adresy s danou ulicí a když > 10, doplnit ulici. Na to tam mají možnost:

<urn:PolozkaReklamace>
 <urn:DUL>
  <urn:Nazev>Národní</urn:Nazev>
  <urn:ObecKod>549240</urn:ObecKod>
  <urn:Popis>Doplnění chybějící ulice v obci Písek.</urn:Popis>
 </urn:DUL>
</urn:PolozkaReklamace>

Za velmi vtipné ovšem považuji toto:

<!--Doplnění MOMC -->
<!--Všechny stavební objekty ve členěném statutárním městě by měly mít
vyplněnu vazbu na MOMC
-->

to je přeci jeden SQL dotaz, respektive jeden update ... na to není třeba
vymýšlet reklamační formulář...

> BTW: sme v tech reportovanych schopny detekovat, ze se v RUIAN neco
> pripadne zmenilo?

No, jo i ne. Kdybych se nestěhoval k TransIP nebo byl moudřejší, tak jo, ale
teď těžko. U každého záznamu v DB je sloupec item_timestamp, což je čas
poslední modifikace záznamu v DB. U adres jsem byl moudrý a tento sloupec mám
schovaný v extra tabulce. U domů jsem to schované bohužel neměl, takže při
reimportu RÚIANu se samozřejmě tyto hodnoty přepsaly na aktuální datum a tedy
v okamžiku importu byly všechny SO v RÚIAN "novější" než ty naše záznamy.
Ostatně je to vidět na http://ruian.poloha.net/neplatne-budovy/ , kde je skoro
všude v prvním sloupci vykřičník v trojúhelníku, což znamená, že došlo ke
změně od našeho zápisu. Ke "změně" ovšem došlo protože jsem nahrával znova
RÚIAN :(. Mohl bych to vyhodnocovat podle sloupce plati_od, ale ten není
spolehlivý.

Někdy od července v okamžiku zapsání do chybných budov ukládám do DB i původní
geometrii s vizí mít možnost porovnat, jak budova vypadala v okamžiku zápisu a
jak vypadá aktuálně. To by ovšem musel někdo nakódovat to zobrazování, já fakt
časově nemůžu. A aby nebylo smůly málo, tak ty uložené geometrie se nejspíš
všechny liší od geometrií uložených v tabulkách RÚIAN. Nejspíš to bude proto,
protože při stěhování jsem trochu upgradoval, takže je nový Proj, GDAL, GEOS
atd. a nejspíš při transformaci z Křováka se to vypočítalo o nějaké miliontiny
jinak.

Jediným spolehlivým indikátorem, že se něco změnilo, by tedy byla situace, kdy
plati_od je novější než datum zápisu do naší tabulky nebo se podívat, jestli
by se našla v Postgisu nějaká pěkná funkce, že geometrie se od sebe liší o
více než X procent. To by mělo zahrnout jak posun na jiné místo tak změnu
tvaru.

Takže takováto je situace.

Jo, těch baráku, co mají novější plati_od než je datum zápisu je 21:

   kod    |   datum    |  plati_od
----------+------------+------------
 45445354 | 20.06.2015 | 26.06.2015
 21000280 | 01.12.2014 | 09.02.2015
 39296091 | 02.12.2014 | 08.02.2015
  8379009 | 07.12.2014 | 03.04.2015
 46833251 | 10.12.2014 | 28.04.2015
 39581187 | 19.12.2014 | 12.06.2015
 50163779 | 21.12.2014 | 07.02.2015
 46575065 | 01.12.2014 | 19.11.2015
 14350173 | 25.12.2014 | 07.02.2015
 18930379 | 26.12.2014 | 04.05.2015
 39599019 | 16.02.2015 | 02.03.2015
  6999549 | 02.06.2015 | 25.09.2015
 21812101 | 11.12.2014 | 25.05.2015
 27279812 | 12.12.2014 | 22.06.2015
 44142455 | 16.05.2015 | 16.06.2015
 46088563 | 25.12.2014 | 15.09.2015
 44045298 | 25.12.2014 | 08.02.2015
 44409109 | 29.12.2014 | 03.07.2015
 38370468 | 16.05.2015 | 17.06.2015
 43999671 | 16.05.2015 | 11.11.2015
 45166374 | 29.09.2015 | 27.10.2015
(21 řádek)

takže na ty se můžeme podívat a eventuálně ze seznamu smazat, pokud jsou
doopravdy opravené.

--
Petr