[Talk-cz] Licence OSM

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Pondělí Únor 9 18:39:57 UTC 2015

Ahoj,

Dne Po 9. února 2015 19:09:20, Marián Kyral napsal(a):

> Sice už weby hodně dlouho nedělám, navíc teď jsem se moc OSM nevěnoval, ale
> resty co jsem měl jsem už dohnal, takže v příštích týdnech by se to mělo
> změnit. Možná na to mrknu. Určitě by bylo fajn použít přihlašování přes
> openstreetmap.org. Petr Vejsada si s tím hrál u hlášení RUIAN chyb, takže
> to není potřeba znova zkoumat

je to modul do https://simplesamlphp.org/ . Modul je vlastně jen upraveny
modul pro Linkedin. OSM modul, bohužel, vyžaduje patchnout simplesamlphp;
patch je triviální, ale přeci jenom je to patch, bez něj to prostě nejde.

Modul jsem neposílal autorům simplesaml, protože než bych se prokousal
standardy kódování a otestoval, zda mám všude správný počet mezer a
tabelátorů, tak za tu dobu si mohu užívat života.

K ozkoušení na http://poloha.net/saml, respektive
http://poloha.net/simplesaml/module.php/core/authenticate.php (je tam login na
UK, OSM a default-sp je testovací federace - testovací IDP).

Src dávám na http://pedro.poloha.net/osm/saml/

Abych se taky vyjádřil k celé "kauze" - dělal jsem web, ke kterému jsem
potřeboval ilustrační obrázky. Porozhlédl jsem se tedy po bezplatných
fotobankách, abych potřebné obrázky získal. Hodiny či spíše dny jsem studoval
licence a podmínky. Nakonec mi z toho vyšlo přibližně toto: skoro u každé
fotky jsem musel explicitně žádat fotografa o souhlas, vysvětlovat, k čemu web
je, plnit odlišné podmínky různých fotobank a autorů, všude atribuovat a
odkazovat, až mi z toho vyšlo, že podstatnou část webu by zabírala poděkování,
(C) a odkazy. Takže jsem se na to vybodl a příště když budu něco takového
potřebovat, tak si za pár minifotek raději zaplatím pár korun než znovu
absolvovat tuhle prudu.

Já jen abychom neprudili podobně, že si každý pak raději vezme mapy od třeba
Googlu.

--
Petr