[Talk-cz] Licence OSM

Marek Chlup mara na chlup.net
Úterý Únor 10 07:25:11 UTC 2015

Ahoj.

On Mon, Feb 09, 2015 at 07:39:57PM +0100, Petr Vejsada wrote:

> Já jen abychom neprudili podobně, že si každý pak raději vezme mapy od třeba
> Googlu.

To samozřejmě může být problém. Určitě je to o lidech jak tu někdo psal.
Slušně upozornit a slušně požádat o nápravu s doporučením jak to
napravit je však myslím přínosné. Ano, někdy může být problém se v tom
orientovat a někdy prostě je autor něčeho využívající OSM zmaten a
opomene to kvůli nejasnosti či design problému či času, ale pěkné
upozornění s radou co učinit, může vyvolat pozitivní odezvu s nápravou.
Dobré je, když zazní proč je to také přínosné. Dle mne je to totiž
proto, že tím dochází k propagaci OSM což může přilákat další lidi,
kteří OSM začnou používat a z nich se pak najde nějaký ten nový
přispěvatel.

Určitě by nebyla k zahození nějaká šablona mailu, která by uvedené
řešila. Účelem mailu by dle mne měly být atributy co jsem naznačil výše
- nemělo by v něm zaznívat strašení soudy a podobně (tedy mělo by to
vyznívat zcela jinak než dopisy od BSA - která u nás neexistuje:-).
Zároveň dodávám, že takový dopis nejsem schopen dobře a pěkně napsat:-(

Ahoj
Marek