[Talk-cz] ŘOPíky

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pátek Únor 27 14:06:20 UTC 2015

Dne Pá 27. února 2015 14:28:26, Lukas Gebauer napsal(a):

> Dovolim si reagovat... GPSky mame pravdepodobne vsichni uplne stejne.
> Jenze je sakra rozdil mezi necim jinym... porovnavas totiz:
>
> 1. cloveka, ktery prosel kolem bunkru s GPSkou, a podle toho nakresli
> bunkr do OSM.
>
> 2. databazi bunkru, kde u kazdeho bunkru jsou trebas i desitky
> ruznych zamereni ruznymi lidlmi v ruznem obdobi, a vysledne
> souradnice jsou vypocteny jako prumer z techto mereni, navic s
> ignorovanim 'uletu'.
>
> Mno, nevim, v tomto porovnani bych si na OSM nevsadil! :-)

ano, v této pohádce OSM nevyhrává

nicméně realita je jinde

někdo mapuje stylem "prošel kolem s GPS", někdo porovnává své záznamy s
dalšími zdroji, řeší jestli v dané oblasti sedí ortofoto, kontroluje polohu
vůči jiným objektům ...

a pro tu databázi bunkrů rozhodně neplatí "u každého desítky"

na podzim jsem si něco řešil, třeba jsem měl jen smůlu, ale u těch pár bunkrů,
co jsem procházel, byly záznamy tak dva-tři, někdy čtyři, a někdy taky jen
jeden

a nějakého "ignorování úletů" jsem si tedy nevšiml - to "přesné zaměření"
vypadalo třeba taky tak, že bunkr je za plotem, a souřadnice ukazovaly na
cestu kam až se k němu dalo nejblíž dostat (někde to aspoň bylo v poznámce,
někde ani to ne)

> Pochopitelne neco jineho bude, kdyz to nebude sedet s RUIAN. Pak bych
> doporucil se podivat primo na ropiky.net, z kolika a jakych souradnic
> se ta jejich poloha spocitala, jestli tam nebude neco podezreleho.

jak jsem vyrozuměl, nic takového se nestalo, RUIAN při importu uvažován nebyl
(nebo o tom aspoň není zmínka)

> A pak je na case hledat pricinu nesrovnalosti, protoze by mi prilo
> divne, kdyby to treba deset lidi zamerilo uplne jinak, nez rika
> RUIAN, ne?

no, mně třeba přijde divné, už když to úplně jinak zaměří různí lidé :-)

K.