[Talk-cz] LPIS - objem dat, zjednodušení kontur

Petr Hluštík phlustik na gmail.com
Úterý Červen 2 14:52:51 UTC 2015

Dobrý den / ahoj,

viděl jsem v archívu několik diskusí na téma LPIS... Klobouk dolů před vámi
systematickými mapaři.

Jsem asi 3 roky amatérským drobným přispěvatelem do OSM (POI, polní/lesní
cesty/horské chodníky z GPS, výjimečně oprava hranic lesa, atd.). Používám
OSM offline v OsmAnd-u, nedávno jsem si všiml, že velikost stahované mapy
ČR silně narostla (o 30%?). Možná je to importem LPIS?

Proč se ptám - při kreslení cest v JOSM vidím, že hranice polí jsou na mé
gusto velmi (zbytečně) detailní, body jsou i jen několik m od sebe na
rovném úseku, takže jsem několikrát neodolal pokušení jejich
hranice zjednodušit (Shift-Y). Je to OK? A pokud ano, nebylo by rozumné ty
hranice zjednodušit u všech polí při importu? Podle mne by počet datových
bodů z LPIS klesl na polovinu a příslušně se zmenšila velikost mapových dat
českého venkova...

Vycházím ze své intuice, že účelem OSM není ani legální přesnost hranic (na
to je asi katastr či RUIAN), ani statistická přesnost rozloh (na to jsou
asi původní resortní databáze z kterých se importuje)?? Já pořád beru mapu
hlavně jako podklad pro cestu odněkud někam a případně náhled, co je
kolem...

Díky za komentář,
Petr