[Talk-cz] software pro navigaci (hlavně auto)

Karel Volný kavol na seznam.cz
Čtvrtek Květen 14 09:33:00 UTC 2015

zdar a sílu,

děkuju všem za podněty

včera jsem vyzkoušel ten Mapfactor Navigator Free a vypadá to, že u něj
zůstanu

- vzhled překousnu, ovládací prvky jsou pro mě dostatečně uživatelsky
přívětivé

- s grafikou je problém, že se mi to děsně pomalu překresluje, jak 3D, tak i
2D pohled, ale nezaostává to tak, abych neviděl průběh trasy co mám před sebou

- mojí testovací trasu to vypočítalo na první pokus asi za 15 sekund, přičemž
nastavení "nejrychlejší" našlo trasu o 2 km kratší než osmand na nastavení
"nejkratší" :-)

(177 vs 179 km, a osmand ji počítal 11 minut; při nastavení "nejrychlejší"
osmand chroupal 9 minut a našel trasu dlouhou 327 km, přičemž o ní tvrdil, že
má trvat 3:37 a o "nejkratší" 3:08, WTF ...)

- u nastavení "nejrychlejší" asi zůstanu, protože Mapfactor umožňuje jednoduše
překonfigurovat rychlosti na jednotlivých silnicích i jejich preference; ze
zkušenosti s TomTomem jsem se omezením maximálky na 110 km/h místo dálničních
130 km/h elegantně vyhnul tomu, aby mě honil zbytečnými oklikami po dálnicích,
a přitom abych nepřišel o výhody hledání "nejrychlejší" trasy (na polňačku mě
pošle opravdu jen když významně ušetřím)

- při zkoušce po Brně mě v jednom místě hnal jinak než jsem zvyklý jezdit,
pravděpodobně nepočítá se semafory nebo vůbec zpomalováním na křižovatky
apod., nicméně v tomto konkrétním případě bych tu jeho variatnu nepovažoval za
úplně špatnou, spíš méně pohodlnou ... uvidím, jak si poradí jinde
(třeba díky TomTomu jsme se takhle naučili jednu trasu, kterou jsme
nepoužívali ze zvyku z doby přednavigační, kdy to podle cedulí vedlo jinak, na
mapě to vypadalo naprd, ale po reálném vyzkoušení se ukázala jako celkem
použitelná)

- když jsem neodbočil jak jsem měl, trasu mi přeplánoval prakticky hned za
křižovatkou (na rychlostní silnici); u poslední verze osmandu to trvalo klidně
přes kilometr (po městě, pomalu), za kteroužto dobu jsem minul třeba tři další
křižovatky, kde jsem jsem nevěděl, kam mám jet ...

to operativní přeplánování považuju za poměrně důležité (uzávěrky, zácpy, blbě
naplánovaná trasa kterou nemůžu dodržet protože v datech chybí turn
restriction ...)

- vypočtené časy mi přijdou optimistické (viz výše o křižovatkách; TomTom
počítal jako zpomalení i zatáčky), ale to zjistím až v reálném provozu na
delší vzdálenosti

tož zatím tak ...

K.