[Talk-cz] Mapování ilegálního sportoviště

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Úterý Květen 19 11:23:56 UTC 2015

Ahoj,

dovolím si reagovat, protože tuhle debatu jsme s Petrem rozvinuli
prvně privátně.

> Pomineme-li poněkud zcestnou argumentaci samotných jezdců, že BMX není "horské kolo" (!),
> vzniká následující situace:

Prosím nepoužívat tyhle objektivizující expresivní výrazy - aspoň napiš
"podle mého názoru zcestnou".

To zajímavé v tomto konkrétním případě je, že vyhlašovací dokumentace
explicitně hovoří o horských kolech, nejen kolech - což vede k úvaze,
proč to neudělali jednodušeji na nenapsali jednoduše "kola". Minimálně
to umožňuje tuto debatu, že silniční kolo či BMX kolo není horské kolo.
(Jestli tam už např. to "sportoviště" nebylo v době vyhlašování a právě
proto jestli nepoužili tuto formulaci - ze nechtějí, aby se jim lidi
na horských kolech proháněli po lese a přitom nechtějí vyhnat BMX lidi
ze sportoviště. Tu historii neznám, takze za mne tězko říci.).

> 1) sportoviště na místě je a je vysoce specifické (k jinému účelu než pro BMX jej nelze
> použít)

Dá se použít i pro jiné aktivity, např. skákání na terénních koloběžkách
či pro trénink parkuru. Ale rozhodně souhlasím, že na to asi nebylo
původně udělané ;).

> 1) zakreslit takové sportoviště do mapy? Jak?
> 2) mapa by měla zachycovat stav de-facto, ale zachycuje běžně i stav de-iure (acces=*)

Můj názor je - zmapovat reálnou situaci de facto i de iure. Tj.
zmapovat, že ta věc existuje, a označit access=* resp. související
tagy bicycle=no, atd.

Kdybychom přestali mapovat realitu, aby "to tam lidí nelákalo", tak bychom
mohli se stejnou logikou třeba nezmapovat/smazat z OSM Jadernou elektrárnu Dukovany,
aby to náhodou nelákalo někoho na ní zaútočit (schválně jsem si vybral poněkud
extrémní případ). Dřív se to tak i dělalo nebo se různé deformovala skutečná
poloha (dokonce i teď se pokud vím vymaskovavji některé kusy ortofotomap třeba
v Německu), ale mám za to, že v OSM se to zmapuje.

Petr