[Talk-cz] LPIS: Tráva na orné, Úhor, Jiná trvalá kultura

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Čtvrtek Květen 28 05:00:50 UTC 2015

Ahoj,

> u úhoru by možná šlo "crop=none". Mimochodem, plánuje se nějak automaticky pole aktualizovat?
> Při dočišťování importu jsem si totiž všiml, že spousta LPIS polí zmapovaných před nějakou
> dobou už s podklady ani tracerem nesedí.

coz mne vede na otazku, jestli je lepsi zdroj dat LPIS nebo RUIAN pro
potreby OSM. Jak moc je LPIS "rocni zalezitost", kdy se rok od roku
meni vyuziti pudy podle planu konkretniho zemedelce i s tim, ze se rok
od roku mohou lisit tvary poli? Ten RUIAN by mohl byt z tohoto pohledu
stabilnejsi, kdyz se jedna o vlastnictvi.

U tech automatickych aktualizaci podle LPISu bych videl jeste jeden
problem - tam, kde na sebe navazuji pole a les ci jine podobne
vyuziti ploch bude tezko automaticky urcit, jestli v pripade zmenseni
pole se ma posunout i hranice te druhe plochy nebo zda se maji oddelit.
Pri zvetseni pole bych predpokladal, ze se to posunout ma, alespon
v pripade lesa.

Premyslel nekdo nad temito aspekty a ma napady, co s tim?

Diky,
Petr