[Talk-cz] Nove preklady wiki

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Sobota Květen 30 18:53:36 UTC 2015

Ahoj,

k úpravě wiki (pokud ji mám udělat jako rozšíření dosavadní práce) bych
potřeboval nějakou širší shodu komunity.

Pochopil jsem, že by se mělo jednat o změnu ve smyslu "nepoužíváme kombinaci
noexit=no(https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:noexit%3Dno) a fixme
(https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:fixme)=continue
(https://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Tag:fixme%3Dcontinue&action=edit&redlink=1)
ale pouze fixme(https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:fixme)=continue
(https://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Tag:fixme%3Dcontinue&action=edit&redlink=1)
, protože značka noexit=no
(https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:noexit%3Dno) je zastaralá,
neboť...." a tady bych asi chtěl poradit nějaký jasný postoj, rozhodnutí,
odkaz...

vop

---------- Původní zpráva ----------
Od: Martin Švec - OSM <osm na maatts.cz>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 30. 5. 2015 14:32:00
Předmět: Re: [Talk-cz] Nove preklady wiki

"On 29.5.2015 23:56, Marián Kyral wrote:

> Commit na githubu:
> https://github.com/osm-fr/osmose-backend/commit/faf16aebcb2f26e34be04f
891504ad1bce02ebb3
> A Trac je tady: http://trac.openstreetmap.fr/ticket/608 (bohužel většina
> je francouzky :-( )
>
> Marián

Dík za nasměrování. Chybu noexit=no Osmose tahá přímo z wiki Deprecated_
features, viz např.
https://github.com/osm-fr/osmose-backend/commit/5acae8f715338f57277265a667da
15d1d1c61207

V květnu proběhl úklid stránky Deprecated_features, noexit=no se tam dostal
18.5. prý ze seznamu abandoned a inactive tags:
http://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Template:Deprecated_features
&diff=prev&oldid=1180184

Dále, nerealizovaný návrh pravidel v JOSM (a výživná diskuse na tagging
listu :-)):
https://josm.openstreetmap.de/ticket/9895
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/tagging/2014-April/017247.html

Můj osobní závěr: noexit=no by se neměl používat, preferuje se fixme=
continue. Tag noexit=yes na cestách je dlouhodobě sporný, líbí se mi
současný výklad na české wiki. Doporučuji upravit wiki ve smyslu, že noexit=
no je zastaralé a pro označení nedomapované cesty se má použít pouze fixme=
continue na posledním známém uzlu.

Martin