[Talk-cz] Kam dávat rozcestníky

Miroslav Suchy miroslav na suchy.cz
Středa Září 2 10:51:16 UTC 2015

Dne 2.9.2015 v 12:01 Pavel Machek napsal(a):
> No... Rozcestnik je znacka, ktera mi rika, jak se jmenuje _to
> rozcesti_. A kdyz dam rozcestnik mimo, tak sice vim, jak se rozcesti
> jmenuje, ale uz ne, ktere to je...

Co je to rozcesti?
Musel jsem se podivat na
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rozcest%C3%AD

Mozna stoji za to pripomenout ze "rozcestnik" KCT je spise lidovy nazev (ktery ovsem taky pouzivam) a puvodni nazev byl
(mozna stale je): "smerovnik".
Vim o mnoha mistech kde ten "smerovnik" je postaven na prime ceste, kde neni zadne *rozcesti*. Vetsinou proto ze se
jedna o vyznamne misto. V takovem pripade ale asi nikdo nebude chtit umistovat znacku na to vyznacne misto (rozhlednu,
skalu, jeskyni, studanku apod.) A dokonce vim o par smerovnicich kde neni ani rozcesti ani zadne vyznacne misto, ale
jsou tam proste proto, ze uz dlouho nebyl zadny smerovnik a ty museji byt od sebe nejdale tusim 4 km.
IMHO je na te znacce proste jmeno te znacky. Jsou znacky ktere se jmenuji i trochu jinak nez to vyznacne misto a je
samozrejme mnoho znacek uplne bez jmena.

Mirek