[Talk-cz] nefunkční RUIAN

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pátek Září 25 07:25:30 UTC 2015

Ahoj,
2x CPU, 4GB RAM - není to trochu málo? Minimálně ta RAM? Jak to začne
swapovat, tak jde výkon do háje.

Doma v noťasu mám i7 (čtyřjádro co se tváří jako osmijádro) a 16 GB RAM.
Pravda, je to trochu nadstandardní konfigurace, ale i tak.

Bohužel se v těhle serverových věcech moc neorientuji a nemám představu o
výši poplatků, ale nebyl by v důsledku výhodnější vlastní server, nebo
minimálně výkonnější počítač, který by přechroustal aktualizace a databázi
by pak replikoval na produkční server? Nebo nějak rozložit zátěž na více
serverů?

Nevím jaké jsou možnosti zdejší komunity (flákající se servery), ale třeba
bychom mohli něco vymyslet, případně spustit nějakou fund raise kampaň ;-)

Marián

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Vejsada <osm na propsychology.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 23. 9. 2015 21:15:38
Předmět: Re: [Talk-cz] nefunkční RUIAN

"Ahoj,

děkuju :-) mašinka už běží, mapserv.poloha.net (možná DNS ještě
neprobublalo).
Teď upgradnu nástroje (postgis, geos atd.) nad Mapnikem váhám, ale asi taky,

pak začnu krmit DB a pak mi řeknou, že si mám objednat fyzický server ;-).

Až to bude hotové, tak změním aliasy ruian.poloha.net atd. Snad to nebude
tak
dlouho, no, SSD se zdají zatím velmi svižné. TransIP má v podmínkách cosi o
přetěžování, hmm.