[Talk-cz] konference OpenAlt (7.-8.11.) - OSM & obce/instituce

Miroslav Suchý miroslav na suchy.cz
Sobota Září 26 15:58:55 UTC 2015

Dne 26.9.2015 v 10:41 Ladislav Nesnera napsal(a):
> # ochutnávkou toho co pěkného lze s OSM dělat (např. 3D - o tom jsem
> slyšel, ale dosud neviděl :-(, vizualizace MHD
> <http://tracker.geops.ch/?z=16&s=1&x=830444.3142&y=6712996.3215&l=transport>,
> tisk informačních tabulí, humanitární tým, .. )

O humanitarnim OSM se chci letmo zminit na mem workshopu, ale na tom nic
neni. To je IMO tema max na pet minut. Pokud se to bere z uzivatelskeho
pohledu.
Tisk OSM je pekne tema, ale spise tak pro vyvojare, kteri by to udelali.
Nevidel jsem zadne reseni ktere bych se nestydel odprezentovat laikovi.

> # vysvětlením, proč se neorientovat na Googlu a jak to jde jinak (třeba na
> Hejbej Brnem <http://hejbejbrnem.cz/> mě ten G podklad fakt mrzí, Staré
> mapy <http://staremapy.georeferencer.cz/random> mi přijdou naopak super)

Ano, to by bylo super tema. O tom jak pouzivat Leaflet, pripadna jina
reseni, jak delat overlaye. Z toho by mohl byt hezky workshop (ale na to
ja nemam, to jsem nikdy nedelal).

> # jak může být OSM užitečné pro obce/instituce a naopak jak ony mohou
> přispět k jejich rozvoji

Jak? IMHO nijak (krome otevreneho poskytovani dat). Mozna
zprostredkovane skrz firmy jako je CleverAnalytics, ale primo?

To spise pro ruzne sportovni organizace. Napr. u nas v obci chteji
poradat orientacni zavod a ocenili ze OSM ma zmapovane vsechny lesni
cesty (coz nema ani Seznam, ani Google). A pripadne pokud tam chybi tak
je otazka par hodin je tam pridat.

> # možná, co jsou hlavní překážky/výzvy pro OSM, co by pomohlo

To je zajimava otazka. Nejsem si jist zda je to otazka na konferenci
OpenAlt.
IMO ma OSM jeste spoustu nevyhod pro laickou verejnost. Podle me stale
neexistuje aplikace ktera by mela tohle vsechno dohromady:
 * hezky render
 * pouzitelnou webovou aplikaci
 * pouzitelnou mobilni aplikaci
A idealne jeste aby mela ruzne vrstvy. Za tohohle stavu si nehodlam
stoupnout pred poslucharnu a premlouvat je at pouzivaji OSM. -- Ted
nechci shazovat OSM, jde kupredu milovymi kroky a nepochybuji ze jednou
bude dominovat svetu map, tak jako Wikipedie ted dominuje svetu
encyklopedii.

Co bych ja uvital za workshopy je neco orientovane na vyvojare:
 * jak si udelat vlastni styl
 * jak si rozchodit testovaci OSM na sve pracovni workstation
 * jak ziskavat data z OSM
bez toho nevznikne ta spousta aplikaci, z nichz dve nebo tri budou
opravu perly, ktere budou obecne pouzitelne.

Mirek