[Talk-cz] OsmHiCheck chybejici rozcestniky do osmap.cz

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Pondělí Duben 18 12:06:51 UTC 2016

(sorry, krapet delší reakce na dané téma mých nafocených rozcestníků)

Ahoj,

nahledl jsem na disk a mam tam stovky snimku rozcestniku. Vsechno je to
focene technicky za ucelem pouziti v tomto projektu.

Potiz je v tom, ze jsem si (jako obvykle) postupne vypracoval a stanovil
docela vysoke standardy. Kazde misto vyfotim jako celek (kvuli kontrole
toho, zda je POI rozcestniku umisten v mape spravne, pak fotim rozcestniky a
take vzdy fotim koncove znacky (aby bylo jednoznacne zrejme, ze jde o
koncovy a ne o neuplny rozcestnik). Pokud nejde vyfotit rozcestnik jako
celek, pak jej fotim na vickrat a fotku skladam do jednoho obrazku. To
stejne v pripade koncove znacky trasy. Snimek vzdy oriznu na technicky celek
(aby bylo na obrazku jen to, co nas zajima). Kdyz neni nutno skladat, jsem
to schopen udelat i v mobilu - orez, barevnou korekci. Je-li u ropzcestníku
turistická mapa, vyfotím taky (především z důvodu, abych nezapomněl,že tam
byla a juknul, zda je zavedená v POI).

Jenze pri cestach s zenou a dvema detmi se te uprave na miste (pripadne
rovnou uploadu) clovek moc venovat nemuze - zpravidla mam jedno dite za
krkem nebo v nositku atd... cili pak si prinasim (celkem kvalitni) fotky
domu a syslim si je tu... a večer po návratu (kdo ma dvě energií nabité děti
ví, co říkám) už není síla na nic...

Coz je maler, protoze sam svoji blbosti a nedodelanim zpusobuju to, ze mrak
fotek kolem Brna, ktere uz mam davno doma, mezi tim foti dalsi mappeři -
celkem zbytečně, mohli se věnovat dalším rozcestníkům (když bych nebyl
debil...)

Což je otázka co nyní s tím, protože řadu těch fote, co jsou nyní už
vyfocené mám, a je dost pravděpodobné, že ve větší technické, obsahové i
informační kvalitě.

Předat to jako hromadu fotek někomu k dodělání se obávám skončí tím, že se v
tom nevyzná (a vykašle se skládat jednu fotku ze dvou až 4 snímků, když jsem
to shválně vyfotil takto dělěně - jako třeba včera, směrníky na 2 fotky a
dvě konové značky každá zvlášť). Další věc je ta, že u některých vím, že je
blbě GPS (zůstala zasyncovaná z předchozího rozcestníku), případně že tam
není GPS vůbec a já tuším, kde ten rozcestník je. Je to napříč republikou,
jižní Čechy, Brno, Prostějov, Olomouc, Kroměříž...

Jediné řešení je, že se tím prostě proberu a možná mi ušetří čas, když to
někdo nahraje (ještě se domluvit jak postupovat při validaci GPS).

vop

BTW: problém s validním GPS je jedna z věcí, kterou stále řeším. Fotím
mobilem, dříve LG G2, ten v režimu fotoaparát ukazoval ikonu ne/zasyncované
GPS, současný LG G3 to sviňa neukazuje. Lze postupovat tak, že po vyfocení
kliknu na GPS souřadnice u fotky a on mi načte Google mapu a já vidím, kam
ty souřadnice ukazují - což ale předpokládá nějaké datové připojení (což v
hlubokých lesích ne vždy funguje), v rozhraní Google map se pak dá změnit i
poloha (když je to ulítlé moc), ale vždycky tu opravenou polohu ten Google
krám nakonec posune k nejbližšímu adresnímu místu, takže to má smysl jen v
zástavbě a jen tehdy, když je to z nějakého důvodu fakt blbě... V poslední
době ale mám GPS velmi přesné, podílí se na tom i to, že mám (fakt velkou)
externí powerbanku a při celodenním výletě to mám celý den na powerbance v
kapse či na kole připojené, foťák nahozený, klidně i mapy, prostě tak, aby
byl GPS přijímač stále v pozoru... (bez powerbanky bych takhle byl za 5-6
hodin bez baterky...