[Talk-cz] Mapovani vysilacu v OSM (RF draft)

r00t.cz r00t na r00t.cz
Středa Srpen 17 21:09:21 UTC 2016

Ahoj,

> No, bylo by dobry aby to umelo vyjadrit i veci jako
> "Tady je GSM bunka s temito parametry, frekvenci neznam"
Tak k tomu melo slouzit "frequency=approximate", s tim ze frekvence je potom
stred pasma (a to se da zjistit treba jenom podle velikosti anten).
Pokud by frekvence nebyla pouzita v klici (viz predchozi email) tak by ji
slo i uplne vynechat.

> Podobne bych byl opatrny se specifikaci modulace. Wifi i GSM modulaci
> meni podle rychlosti...
Pro takove pripady se jako modulace uvede pouzivany standard, pripadne s vypisem
pouzivanych parametru, pokud jsou nejak omezene a vi se o nich. Obecne druhy modulace
jako FM, AM, ... jsou spis pro popis signalu o kterych clovek vi ze se
z mista vysilaji, dokaze identifikovat modulaci ale treba ani nevi o jakou
sluzbu se jedna.
Takze pro WIFI staci uvest napr. "modulation=802.11b", pro LTE "modulation=LTE",
i kdyz se jich pouziva cela rada.

> Ty relace zas nejsou _tak_ strasny. Respektive myslim ze na tohle by
> se hodily, a ze to je nejrozumejsi cesta jak to zapsat...
Podivam se na to, nejake priklady si vyzkousim. Nejschudnejsi se mi zda neco
jako:
1) Bod vysilaci vez (man_made=tower atd.)
2) Relace pro kazdou frekvenci zvlast (relace s tagy z toho draftu, bez
   frekvence v klici, vcetne definice anten), v relaci je vysilaci vez.
3) Pokud by nekdo chtel mit vlastni anteny jako body, tak je pridat do relace a
   dat jim ty tagy + role "antenna"

JH