[Talk-cz] Tabulky na konci tur. tras

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Pátek Červenec 15 23:14:18 UTC 2016

Ahoj Vojto (i ostatní přispěvatelé tohoto tématu),

někde se tu už zmínil můj nick, tak se taky přidám...

snažil jsem se pochopit, co přesně je podstatou, motivací, cílem toho, o čem
píšeš... ty poukazuješ na to, že konkrétně KČT umisťuje "někde" cedulky, kde
není žádná informace o směru, není to tedy "směrník" (rozcestník), ale
prostě jen nějaké "místo s názvem". A protože "mapujeme realitu", musíme
toto místo zaznačit "jinak"...

1) zajímavý a cenný úhel pohledu, já bych to rozhodně nezašlapával do
země... (viz na konci)
2) nicméne - výše zmíněné tabulky s názvy daného místa nejsou (technicky)
ničím jiným, než názvem rozcestníku (TIM). Existuje několik důvodů, proč u
nich není žádný směrník: i) nedokonalost značení zvláště na starých trasách
na obtížně udržovaných (vysokohorských) trasách; ii) konce značených odboček
(pramen, zřícenina...); iii) konce neznačených tras/odboček...
3) pojem "mapujeme realitu" je nutno brát vážně, ale nelze z něj dělat oltář
fundamentálního naplňování tohoto slovního spojení. Zrovna ve vztahu k
rozcestníkům jsme to diskutovali nedávno - pokud je někde rozcestník fyzicky
provedený jinak než všechny ostatní (třeba nekompletní), tak jej netagujeme
jinak - stejně jako poškozený rozcestník, který bude zjevně dříve či později
opraven, nemažeme "dočasně" z mapy (protože systémově tam patří, sousední
rozcestníky na něj ukazují a uživatel si na základě těchto informací (terén+
mapa) snadno dovodí, že rozcestník v terénu "zrovna teď není").
4) koncové tabulky KČT na značených odbočkách jsou IMHO paradoxně taky
"rozcestníky" - s podstatným rozdílem, že je to prostě koncový rozcestník
trasy, na kterém je tabulka s názvem TIM (označená jako REF/m - což na tvém
příkladu není, protože je to tabulka pamatující ještě staré značení) a
protože lze důvodně předpokládat, že turista sem odbočil a došel právě po
značené trase, byl by kromě "m-kové" tabulky další směrník vedoucí "zpět"
nadbytečný (takhle uprostřed lesa u pramene). Na koncích neznačených tras
tyto tabulky IMHO nejsou.

Přesto myslím, že dříve či později se může podobná myšlenka hodit. Jak
otagovat místo, kde je místní název z čistě turistických orientačních důvodů
uveden na nějaké obdobě rozcestníku, ale nic jiného, než cedulka s názvem,
to není...? Tak snad že by opět kaskáda?
   tourism=information
   information=name
   name=xxx

vop