[Talk-cz] mokřad u Židlochovic

Marián Kyral mkyral na email.cz
Úterý Červenec 26 07:45:38 UTC 2016

Zdar ;-)

---------- Původní zpráva ----------
Od: Karel Volný <kavol na seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 26. 7. 2016 9:21:54
Předmět: Re: [Talk-cz] mokřad u Židlochovic

"'hoj,

jestli

> No tak taky tam má "local GPX". Třeba si to párkrát oběhl.

ha, aha, to jsem přehlídnul ... já věděl, že se mám prvně zeptat, víc očí
atakdále :-)

nicméně tedy původní dotaz platí, páč kdyby to šlo, tak si s radostí tu
adresu
obšlehnu pro své potřeby
"

No tak ta adresa není nic jiného než katastrální mapy: http://wiki.
openstreetmap.org/wiki/Cs:WikiProject_Czech_Republic/freemap#WMS_.C4.8C.C3.9
AZK_-_katastr.C3.A1ln.C3.AD_mapa

S ortofoto to nemá nic společného. iD nepoužívám, ale dle všeho neumí WMS.
No a ta proxy převádí WMS na TMS, kterým už iD rozumí. Takže tu adresu
klidně použít můžeš. Katastrální mapy povoleny máme ;-)

WMS má tu výhodu, že si u zdigitalizovaných map můžeš nakombinovat jen ty
vrstvy, které tě zajímají: http://www.cuzk.cz/Katastr-nemovitosti/
Poskytovani-udaju-z-KN/Webove-mapove-sluzby-pro-katastralni-mapy-%28WMS-KN%
29.aspx

> Tak je otázka, kde přesně je ta hranice mezi vodní plochou a trvale
> podmáčenou půdou. Tipnul bych si, že zakreslil akorát vodní plochu a ten
> mokřad bude někde okolo. Ale třeba se pletu a je to jinak. Záleží jak to
> tam vypadá v různých ročních obdobích a hlavně za sucha.

no, právě když si hodím do hledání obrázků "marsh", tak na mě vyleze všechno
nějakou vodní plochou, a popis u wetland říká "... with portions of open
water", ale tady to fakt vypadá spíš jako rybníček rákosníček

ale třeba to jenom zatím nestihlo zarůst ...

K.

[1] http://www.openstreetmap.org/way/431060862
[2] http://www.openstreetmap.org/note/608985
[3] http://www.openstreetmap.org/changeset/40745213