[Talk-cz] Červencový mapathon Missing maps - právě jsme otevřeli registraci

Jan Martinec jan na martinec.name
Středa Červenec 27 21:44:21 UTC 2016

Tak stručný report ze včera:

- pražské mapathony MSF/Missing Maps jsou každé poslední úterý v měsíci
- K10 je vskutku neuvěřitelně příjemné místo (barokní vila poblíž Grébovky)
- sešlo se odhadem tak 30 lidí
- u tasku http://tasks.hotosm.org/project/1855 (základní zmapování
vesnic) jsme společnými silami zvedli stav z 25% na 70% během cca dvou
hodin
- kupodivu i s iD to celkem jde (osobní zjištění zuřivého JOSMáka)
- prý někdo viděl na satelitu slony
- kvalita samotné mapy je v nemapovaných oblastech tragická (silnice?
jo, jsou tam někde, asi. Tady je dva kiláky díra, čert ví, co to znamená)
- užitečná zábava do metra: MapSwipe (předtřídění map tiles na "tady
něco je/pořád v lese")
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.missingmaps.mapswipe
- přednáška o ebole na závěr byla nečekaná, ale stála za to.

Doporučuju - další je zřejmě 30.8. (na facebooku MSF ani v
https://www.facebook.com/groups/missingmapscz/events/ k tomu žádnou
událost nevidím)

Mluvil jsem po skončení s J.Böhmem:
- zatím se na pražských mapathonech dělalo jen základní tracování
- kýžený stav je "největší část začátečníci, menší část validátoři,
nejmenší část pokročilejší mapaři s JOSMem."
- asi by byl potřeba někdo, kdo s JOSM umí, a byl by s to někoho zaškolit
- osobně bych asi potřeboval trochu poradit s konkrétním workflow,
trochu mi trasování v JOSM skřípalo (iD je o něco lépe integrován),
nicméně školit ovládání bych si troufl (asi ne hned na tom nejbližším)

Tolik za mě v kostce,
Honza Piškvor Martinec