[Talk-cz] Červencový mapathon Missing maps - právě jsme otevřeli registraci

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Červenec 28 06:47:52 UTC 2016

Ahoj,
díky za report. Někdy bych se taky chtěl zúčastnit, ale nejsem z Prahy a den
má jen 24 hodin ;-(

Můžeš trochu rozepsat to skřípání trasování v JOSM?

Díky,
Marián

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Martinec <jan na martinec.name>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 27. 7. 2016 23:48:08
Předmět: Re: [Talk-cz] Červencový mapathon Missing maps - právě jsme
otevřeli registraci

"Tak stručný report ze včera:

- pražské mapathony MSF/Missing Maps jsou každé poslední úterý v měsíci
- K10 je vskutku neuvěřitelně příjemné místo (barokní vila poblíž Grébovky)
- sešlo se odhadem tak 30 lidí
- u tasku http://tasks.hotosm.org/project/1855 (základní zmapování
vesnic) jsme společnými silami zvedli stav z 25% na 70% během cca dvou
hodin
- kupodivu i s iD to celkem jde (osobní zjištění zuřivého JOSMáka)
- prý někdo viděl na satelitu slony
- kvalita samotné mapy je v nemapovaných oblastech tragická (silnice?
jo, jsou tam někde, asi. Tady je dva kiláky díra, čert ví, co to znamená)
- užitečná zábava do metra: MapSwipe (předtřídění map tiles na "tady
něco je/pořád v lese")
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.missingmaps.mapswipe
- přednáška o ebole na závěr byla nečekaná, ale stála za to.

Doporučuju - další je zřejmě 30.8. (na facebooku MSF ani v
https://www.facebook.com/groups/missingmapscz/events/ k tomu žádnou
událost nevidím)

Mluvil jsem po skončení s J.Böhmem:
- zatím se na pražských mapathonech dělalo jen základní tracování
- kýžený stav je "největší část začátečníci, menší část validátoři,
nejmenší část pokročilejší mapaři s JOSMem."
- asi by byl potřeba někdo, kdo s JOSM umí, a byl by s to někoho zaškolit
- osobně bych asi potřeboval trochu poradit s konkrétním workflow,
trochu mi trasování v JOSM skřípalo (iD je o něco lépe integrován),
nicméně školit ovládání bych si troufl (asi ne hned na tom nejbližším)

Tolik za mě v kostce,
Honza Piškvor Martinec

On 07/18/2016 02:54 PM, Jan.BOHM na prague.msf.org wrote:

> [...]
> zajímají:
> https://www.facebook.com/groups/missingmapscz/
>
> Píšu to takto stručně, protože jsem o Missing maps psal do tohoto fóra už
> minulých měsících. Pokud nevíte, o co jde, tady nabízím krátké shrnutí:
>
> Missing maps je iniciativa, která pomáhá humanitárním organizacím působit
> místech, pro která nejsou dostupné žádné mapy. Prostřednictvím
> OpenStreetMap kreslí ve svém prohlížeči dobrovolníci v Česku (a v jiných
> státech) mapy podle satelitních snímků. Tyhle mapy pak např. Lékaři bez
> hranic používají při poskytování život zachraňující zdravotní péče. V
Praze